– Hogy látja a magyar borászat helyzetét, sikerül megmutatni a nemzetközi piacoknak, hogy miben vagyunk jók?
– Magyarország teljes szőlőtermő területe valamivel több mint hatvanezer hektár. Valamikor ez bőven meghaladta a százezer hektárt is, de most csak ennyiből áll a huszonkét borvidék. Ez a terület azonban kisebb mint több Európai borvidék, például a toszkánai vagy a bordeaux-i borvidék is egymaga nagyobb ennél. Ezek alapján szerintem nem kérdés, hogy a magyar borászat csakis a minőséggel léphet ki az európai piacokra, mennyiségi téren esélyünk sincs felvenni a kesztyűt. Azzal azonban labdába rúghatunk, amink van, hiszen a Kárpát-Medence természeti adottságai jók, minden adott ahhoz, hogy jó bort készítsünk. Ezt egyébként már kezdik is felismerni, egyelőre a tokaji borok azok, amelyeknek van hírnevük, két kartonért eljönnek Brüsszelből. A minőséget mindig meg fogják fizetni, ezzel a bortermő területtel nincs is más esélyünk, mint erre alapozni. Egy magyar borstratégiának arról kellene szólnia, hogy a nemzetközileg legismertebb Tokaj mögé felsorakozzon a többi borvidék. Az angol és francia borkereskedők Tokaj miatt jönnek ide, emellé kell odaállítani a többi borvidéket. Ez akkor is így van, ha adott esetben mondjuk Villányban jobb megtérülési mutatókkal tudnak dolgozni.