Az MVM Partner Zrt. és jogelődjének árverései nem árlejtéses, hanem
áremeléses típusú árverések, amelyek lebonyolítása elektronikus platformon, a Powerforumonon történik, közölte mai cikkünkre reagálva az MVM.
Tájékoztatása szerint az egyes termékek induló ára alacsony, a végső árat pedig kivétel nélkül a kereslet vásárlóereje határozza meg. Az árverésen a részvétel anonim, az ajánlattevők mindegyike a felkínált termékek 100 %-ra licitálhat igényének és a lehetőségének megfelelően.
Az MVM Partner a felkínált termékek összetételét és azok mennyiségeit az árverést megelőzően honlapjain – a MEKH jóváhagyását követően - időben meghirdeti. Az elmúlt 6 év alatt a társaság közel 30 árverést tartott ugyanazon eljárásmód alapján, amelyet a hivatal minden egyes alkalommal külön határozatban hagyott jóvá. Az árveréseken a MEKH képviselője minden esetben részt vesz, továbbá annak menetét közjegyző is felügyeli.
A tájékoztatás ezen részével kapcsolatban megjegyezzük, hogy a Világgazdaságban megjelent cikk nem kifogásolta, nem is minősítette az árverés módját, nem is arról szólt, hanem az azon eladott áram árának későbbi alakulásával.
Az MVM azt írja tovább, hogy a piaci árak már az aukció előtt is emelkedő trendet mutattak: a tőzsdén kívüli piacon az április havi átlagár egy hét alatt az aukció előtti napig több mint 1 eurót emelkedett. (Cikkünkben arra mutattunk rá, hogy miközben az aukció révén jelentős mennyiségű többletáram árasztotta el a piacot, az aukció után, a kereskedőktől a HUPX-ra került áram jegyzései elmekedtek, holott a nagy mennyiségnek inkább le kellett volna nyomnia az árat.) Az MVM viszont azt hangsúlyozza, hogy a tőzsdén kívüli piacon az április havi átlagár egy hét alatt az aukció előtti napig több mint 1 eurót emelkedett. Az áremelkedést további piaci bizonytalanságok is erősítették, így a jelenleg folyamatos, de kockázatokkal terhelt jelentős ukrajnai import és a jelenleg is csapadék mentesebbnek várt balkáni időjárás mind-mind az árak emelkedése irányába hatottak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.