Cégvilág

Ismét beindul a Newsweek nyomtatott kiadása

A Newsweek ismét beindította a nyomtatott kiadását - jelenti a BBC News. E lépésre néhány hónappal azután került sor, hogy az amerikai hírmagazint megvásárolta a IBT Media digitális médiatársaság. A Newsweek nyolcvan év után, 2012 decemberében szüntette meg a nyomtatott kiadását, miután csökkentek a hirdetésekből származó bevételei és a legtöbb olvasója az online kiadásokra tért át.

Az új tulajdonosok jelezték, olyan üzleti modellt dolgoztak ki, amely nem támaszkodik erőteljesen a hirdetésekből származó bevételekre. Etienne Uzac, az IBT Media társtulajdonosa, egyszersmind elnök-vezérigazgatója közölte, a társaságnak az a célja, hogy a bevételének 90 százalékát a nyomtatott kiadásból származó előfizetési díjakból szerezze.

Egy-egy nyomtatott Newsweeket az Egyesült Államokban 8 dollárért árusítanak majd a nyereségesség biztosítására. A BBC News szerint a nyomtatott kiadás újrainditása meglepetést keltett, mert az IBT hagyományosan digitális médiabeli társaság. Ám egyes megfigyelők szerint noha a digitális hírdetésből származhó bevételek növekedtek, a növekedés nem volt olyan rohamos, mint ahogy várták, ennek következtében többen nyomtatott kiadásokat igyekeznek megjelentetni, hogy a jelenleginél több hirdetőt vonzzanak.

Newsweek
Kapcsolódó cikkek