Küllői Péter, a Bátor Tábor Alapítvány Kuratóriumának tagjának meggyőződése, hogy egy civil szervezet akkor működik jól, ha nem csak az egy százalékos felajánlások idején „mutatja magát”, nem állami támogatásokból él, működését mégis képes biztos alapokra helyezni és hosszú időn át fenn is tartani. Ez azonban ma már nem képzelhető el másként, csak ha profi vállalatként működik, ennek megfelelően például üzleti tervet készít, auditáltatja magát, és nem utolsó sorban el is tudja adni azt, amit csinál. Profi kommunikáció nélkül napjainkban egyetlen alapítvány sem lehet sikeres. A profizmus mellett nagyon fontos az átláthatóság, ezért is található meg a Bátor Tábor honlapján az összes éves jelentés és független pénzügyi audit.
Egy civil szervezet hitelességet Küküllői Péter szerint alapvetően tehát a transzparens működés és a hiteles kommunikáció erősítheti. Jó lenne ugyanakkor – teszi hozzá -, ha létezne valamilyen független, nem állami minősítő rendszer is, amely különféle objektív szempontok alapján értékelné a civil szervezeteket. Ez is segítené a döntésben az egyébként valóban nem könnyű helyzetben lévő egyéni adományozókat.
A Bátor Tábor Alapítvány esetében a vállalatszerű működés sikeressége ugyanakkor túlmutat a pénzügyi eredményességen, mert igazából csak azon mérhető le, hogy ennek révén mennyi gyerek életét képesek pozitív irányban befolyásolni. „Fizikailag meg tudják gyógyítani a gyerekeket a kórházban, de teljesen csak akkor lesznek egészségesek, ha lelkileg is rendbe jönnek. Ehhez viszont olyan jól felépített terápiára van szükség, amely a „neked ezt nem szabad, te ezt nem tudod” állapotból kimozdítva őket segít átlépni a saját határaikat” – magyarázza Küllői Péter.
A programok, amelyekre az alapítvánnyal kapcsolatban álló magyar, szlovák, cseh és lengyel kórház orvosai segítségével toborozzák a résztvevőket, a gyerekek, illetve családjaik számára ingyenesek. A működtetéshez szükséges fedezetet döntően magánszemélyek és vállalatok támogatásából biztosítják. Küllői Péter ezzel kapcsolatban azt mondja, fontos lenne, hogy az emberek megértsék: támogatásuk nem csak az egy százalékos felajánlások idején fontos. A civil szervezeteknek, így a Bátor Tábor Alapítványnak is rendszeres támogatásra van szüksége a folyamatos és fenntartható működéshez. Ez pedig lényegesen biztosabb alapokon áll, ha egymillió ember ad időről-időre száz forintot, mint ha egyetlen cégre támaszkodhatnak is, akár ha az százmillió forintos támogatást nyújt is. Ehhez azonban a kultúránk részévé kell válnia annak a gondolkodásnak, hogy aki valóban fontosnak tart egy civil kezdeményezést, az a tudásával, a pénzével, teljes lényével odaáll mellé. A Bátor Tábor Alapítvány Kuratóriumi tagjai bíznak benne, hogy saját példájukkal másoknak is segíteni tudnak ebben a váltásban.
Molnár Attila ügyvezető igazgató tizenöt évig olyan multinacionális nagyvállalatoknál töltött be nemzetközi vezetői pozíciókat, mint az IBM és a Shell. 2010-ben újfajta kihívást keresett, ekkor csatlakozott az alapítvány csapatához.
Molnár Attila ügyvezető igazgató tizenöt évig olyan multinacionális nagyvállalatoknál töltött be nemzetközi vezetői pozíciókat, mint az IBM és a Shell. 2010-ben újfajta kihívást keresett, ekkor csatlakozott az alapítvány csapatához. A Bátor Tábor számokban • 2001 és 2013 között több mint 5500 táborozó vett részt a programjaikon.
• 2001 óta több mint 2000 önkéntes segítette már a munkájukat.
• Az elmúlt 5 évben 611 gyereket táboroztattak Szlovákiából, Csehországból és Lengyelországból.
• Összesen 46 magyar és 13 külföldi kezelőközponttal állnak kapcsolatban.
• 4 betegségcsoportból érkeznek gyerekek: daganatos betegséggel, diabétesszel, hemofíliával vagy krónikus ízületi gyulladással kezelt gyerekeket fogadnak.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.