Cégvilág

Flottákra hajtanak a benzinkutak

Egyre több járműtulajdonos szeretné igénybe venni a flottás tankolással járó kedvezményeket és többlet-szolgáltatásokat, de erre egyelőre csak a cégautókat használóknak van módjuk. Az üzemanyag-kiskereskedők nagy versenyben vannak a flotta-tulajdonosokkal való szerződésekért, hiszen egy-egy nagyobb, és naponta nagy távolságokat megtevő autókból álló társulással stabil és számottevő bevételhez jutnak.

Erős versenyben vannak a vállalati autóflották kiszolgálásért az üzemanyag-kiskereskedők. Főként többlet-szolgáltatásokkal igyekszenek rábírni a flottatulajdonosokat arra, hogy járműveikkel kizárólag náluk tankoljanak. Minél nagyobb egy megszerzett flotta, annál nagyobb győzelmet arat egy kereskedő a riválisai fölött, de az sem mindegy, hogy az autókat csak településen belüli, vagy naponta és hosszabb vidéki utakra is használják. Van olyan hazai forgalmazó, amelyik éppen most újítja fel flotta-stratégiáját.

A lapunknak válaszoló társaságok egyike sem fedte fel, hogy eladásaiban mekkora a flottás eladások hányada, helyzetképet azonban adtak. A Lukoilnál például megtudtuk, hogy flottakedvezményeit egyre több cég veszi igénybe. 2014. első negyedében jelentősen megnőtt a kártyás eladások száma, és a tendencia a társaság várakozásai szerint folytatódni fog. A Mol belföldi, és a Mol csoport nemzetközi eladásaiban az elmúlt években folyamatosan nőtt az üzemanyagkártyás értékesítésen belül a flottás fuvarozói vevőszegmens pozíciója. A Shell flottás vásárolói viszont továbbra is takarékoskodnak, ezért az elmúlt hónapokban kissé visszaestek ezek a tankolások.

Az előbbi válaszok nehezen hasonlíthatók össze, mert míg a Lukoil a vásárlások számáról nyilatkozott, addig a Mol a fuvarozói szegmens arányának változásáról, a Shell pedig a vásárolt mennyiségről.

A feleletek alapján nem elsősorban az alacsonyabb ár az ügyfélcsalogatás fő eszköze, hanem a minél jobb kiszolgálás. A Mol tapasztalata szerint például a flottaüzemeltetők fő problémája a növekvő üzemanyag-felhasználással járó finanszírozási többlet biztosítása, valamint a megbízható üzemanyagkártya-szolgáltató kiválasztása. A Mol e téren kínált tehát segítséget: tavaly, az e-útdíj bevezetésekor elsőként tette lehetővé üzemanyag kártyás vevőinek, hogy az e-útdíjat Mol kártyán keresztül halasztva fizethessék. A Lukoil a kedvező árak mellett a flottamenedzselésbe segít be. Ilyenek e-mail értesítések, vagy az az üzemanyagpiacon egyedüli mobil alkalmazás, amely tartalmazza a Lukoil-kutak aktuális árait, illetve a flottához kapcsolódó üzemanyag-vásárlások nyomon követése az erre szolgáló web alapú ügyfélportálon. A Lukoil promóciós eszközökkel is igyekszik felhívni a vállalkozások figyelmét erre a kedvező lehetőségre.

A Shelltől azt a választ kaptuk, hogy a vásárlóinak legfontosabb egyedi ajánlatai nem változtak: ezek a minőségi üzemanyagok, a Magyarországon külföldön működő kiváló és erős kiskereskedelmi hálózat, illetve ennek magas színvonalú szolgáltatásai, és természetesen az euroShell vonzó ajánlata.

Még csak Molnál, és csak a motorosoknak
Mindezek persze vonzóak lehet a magánszemélyeknek is. A Lukoilnál azonban e célból nem állhatnak össze flottába, mert a társaság üzemanyagkártyáit egyelőre csak egyéni vállalkozók, társas vállalkozások, illetve egyéb adószámmal rendelkezők használhatják. Viszont kihasználhatják az egyéb akciókat, például  az időszakos és hétvégi kedvezményeket. A Shell flotta-ajánlatait sem vehetik igénybe egyedi vásárlók, mert az euroShell rendszert is a vállalatok és az üzleti szervezetek számára tervezték. A Molnál viszont már tettek egy kis lépést, arra reagálva, hogy a magánszemélyként közlekedő vevőik vásárlói közösségként összefognak a tankolási kedvezmények reményében. Az említett lépés pedig az, hogy a Mol Motoros Family közösség tagjai hétvégéken jelentős kedvezményt kapnak.

Ami a flottákkal kapcsolatos piaci várakozásokat és üzleti célokat illeti, a Mol derűlátó, hangsúlyozva, hogy a piacot befolyásolhatják gazdaság- és közlekedéspolitikai döntések. A társaság a korábban tapasztalt zsugorodás megfordulására számít, ehhez igazította terveit is. A Lukoil bővíteni kívánja a flottakártyájához kapcsolódó szolgáltatásai körét, a Shell a kérdést üzleti titokként kezeli.

flotta benzinkút
Kapcsolódó cikkek