BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Optimistább cégek

Tovább javult a hazai vállalatok hangulata és a következő 12 hónapra vonatkozó várakozása az MFB 2014. tavaszi felmérésének eredményei alapján

Tovább javult a hazai vállalatok hangulata és a következő tizenkét hónapra vonatkozó várakozása a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) 2014. tavaszi, 487 vállalat válaszait tartalmazó felmérésének eredményei alapján. Az MFB Indikátor konjunktúra mutató félév alatt 2,6 ponttal 59,9 pontra emelkedett és új csúcsot ért el, a részindexek közül a Makrogazdasági-, a Piac- és a Beruházási-index is rekordszintre ugrott, míg a finanszírozási helyzetet jelző indikátor három éves csúcsra nőtt.

A felmérés eddigi történetében új csúcsra, 59 pontra emelkedett a vállalatok piaci kilátásait, helyzetét jelző Piac-index. Ehhez a javuló eredmények mellett a belföldi és külföldi értékesítés várható alakulásával kapcsolatos növekvő optimizmus egyaránt hozzájárult. A vállalatok relatív többségének (40,1 százalékának) az elmúlt egy évben már nőttek a hazai eladásai, 43,6 százalékuk további bővülést, 44,3 százalék stagnálást vár a következő 12 hónapban. A kilátások és a piaci helyzet kedvező változása már érződik a vállalatok foglalkoztatási terveiben is: bár a többség (55,8 százalék) továbbra sem tervez változtatást a munkavállalói jelenlegi létszámában, 32 százalék az állomány bővítését tervezi. A Finanszírozás-index (58,2 pont, +3,1 pont) növekedése egyszerre volt köszönhető a forrásbevonási szándék jelentős erősödésének, a vállalatok lassú ütemben javuló finanszírozási helyzetének, valamint a hitelfelvételi követelmények kedvező változásának. A Beruházási-index értéke (71,4 pont) 2013. tavasz óta a legmagasabb a felmérés négy részindexe közül. A következő 12 hónapban beruházást tervező vállalatok aránya a felmérés eddigi történetében újabb rekordot, 77 százalékot ért el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.