BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fogékonyak az új technológiákra a magyar felhasználók

A magyar internetezők közel egyharmada már televíziózás közben is használja a világhálót – hangzott el a Google tegnapi sajtótájékoztatóján. A társaság különleges oktatóközpontjában, a Google Groundban tartott eseményen azt is bemutatták, hogy a jelenlegi technikai megoldások, eszközök és alkalmazások hogyan alakíthatják át a mindennapjainkat. A televízió ugyan még most is kulcsszerepet játszik az otthoni szórakozásban, azonban a rajta keresztül fogyasztott tartalom összetétele és forrása alaposan átalakult az elmúlt néhány évben.

A lineáris adások mellett az okostévével rendelkezők már könnyen hozzáférhetnek az online videókhoz is, de a Google által kifejlesztett USB-s eszköznek köszönhetően a megfelelő csatlakozóval ellátott televíziók az okosmobilokon vagy táblagépeken futtatott tartalmak megjelenítésére is szolgálhatnak. A társaság szakembereinek bemutatója alapján az intelligens mobileszközök, a világhálós kapcsolat és természetesen a megfelelő alkalmazások a főzéstől kezdve a kirándulás célpontjának kiválasztásán át az iskolai dolgozat elkészítéséig számos hétköznapi tevékenységhez nyújthatnak hasznos segítséget.

A Google által az év elején bejelentett felvásárlás alapján úgy tűnik, hogy a jövőben nagyobb figyelmet kaphat majd a vállalat stratégiájában az intelligens otthon koncepció. Az okostermosztátokat gyártó Nest Labs megvétele 3,2 milliárd dollárért persze csak az első lépés ezen az úton, azonban a vállalat felhő alapú megoldásai a megfelelő eszközökkel ötvözve ígéretes kombinációnak tűnnek.

A cég megbízásából készített kutatás alapján a hazai felhasználók a régióban élen járnak a legújabb technológiák alkalmazásában, illetve az internet használatában. A felmérés szerint a magyarok 62 százaléka naponta rákapcsolódik a világhálóra, az internettől való függést pedig jól mutatja, hogy a megkérdezettek negyede jelezte, hogy felkelés után az első dolga, hogy ellenőrizze a híreket a weben. Az okoseszközök térhódításának köszönhetően a netezők körében a rendszeresen táblagépről vagy mobiltelefonról böngészők aránya már 63 százalék.

A Google megbízásából készült kutatás alapján a hazai netezők 98 százaléka otthonról is fellép a világhálóra, vagyis az internet kiemelt szerepet játszik a szórakozásban, de az információgyűjtésben is. Ez utóbbi célra a megkérdezettek 77 százaléka használja a netet, de természetesen a legnépszerűbb időtöltések közé tartozik az online videók nézése is. A felmérés alapján a legnagyobb videómegosztó oldal, a YouTube hazai használói körében a mozifilmek ajánlói a kedvencek, 75 százalékuk néz ilyeneket, míg kétharmaduk oktatóvideókért is kattintott már az oldalra.

Bár sokan használják a videós oldalt, a tapasztalatok azt mutatják, hogy egyelőre csak a felhasználók kisebb része járul hozzá maga is aktívan az ott megjelenő tartalom bővítéséhez, a nezetők mindössze 10 százaléka tölt fel videókat a YouTube-ra. A magyar internetezők 52 százaléka mondta azt, hogy zenehallgatásra, rádiózásra is használja a webet, és szinte minden ötödik magyarországi felhasználó olvas e-könyveket is. A hazai netezők 58 százaléka recepteket is keres az interneten, 14 százalékuk pedig még vásárlás közben is fellép a világhálóra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.