A General Electric (GE) és a Siemens vezetője is azt hangsúlyozta a keddi franciaországi parlamenti meghallgatáson, hogy javulna a franciaországi munkakörnyezetnek, az iparnak és persze magának az Alstomnak is a helyzete, ha az általuk képviselt társaság vásárolhatná meg az Alstom energetikai üzletágát.
„A németországi Siemens legkésőbb június 16-ig nyújtaná be ajánlatát” – mondta Christophe de Maistre, a vállalat franciaországi elnöke. Az ügylettel szerinte két európai ipari bajnok születhetne: az energetikában a Siemens, a vasúti járműgyártásban pedig az Alstom. Jeff Immelt, az amerikai GE vezérigazgatója arra helyezte a hangsúlyt, hogy amennyiben a GE-hez kerülne az érintett üzletág, akkor a GE új üzemek létrehozásával is javítana a franciaországi munkapiaci helyzeten. Utóbbi ígéretét egy nappal később azzal egészítette ki a Reuters nem hivatalos forrásból származó értesülései szerint, hogy a GE kész három év alatt ezer új mérnöki és fizikai dolgozói munkahelyet teremteni Franciaországban. Az amerikai társaság 12,35 milliárd eurót (azaz 16,9 milliárd dollárt) ajánlott az Alstom-érdekeltségért.
„A Siemenst az Alstom minden energetikai eszköze érdekli, kivéve persze azokat, amelyeket Franciaország megtartana az energiafüggetlenségének megőrzése érdekében” –, mondta de Maistre a jogalkotóknak. Egyes források szerint a német cég az Alstom gőzturbina gyártó üzletágát is megvédhetné attól, amitől Párizs tart, vagyis, hogy a szegmens amerikai ellenőrzés alá kerüljön, veszélyeztetve a francia atomipari exportot. A Siemens ezen felül átadná a teljes vasúti üzletágát az Alstomnak, ezzel pedig egy olyan vasútipari vállalat jönne látra, amelynek a többségi tulajdonosa Franciaországban lenne, de a Németországból irányítanák. Viszont a jelzőberendezéseket gyártó ágazatot átvenné a Siemens, de irányítását Franciaországban hagyná. De Maistre szerint az ügylet révén az Alstom megszerezné azt a kritikus tömeget, amelyre szüksége van, és felülkerekedhetne legnagyobb versenytársain, a kínai CNR-en és CSR-en, valamint a kanadai Bombardier-n.
A nukleáris beszállítói piac elvesztésével kapcsolatos francia félelmeket Immelt igyekezett eloszlatni. Az üzletág eladása a GE-nek nem gyengítené a helyzetét, éppen ellenkezőleg: erősödhetne a globális piacon. „Az Alstom nem fog eltűnni, ipari beruházásainkkal nőni fog Franciaország globális energiapiaci befolyása” – mondta a vezérigazgató. A GE egyébként korábban már szemet vetett az Alstom tengeri szél-, valamint vízerőműveire is, a tárgyalások még zajlanak. A vasúti üzletággal kapcsolatban Immelt megjegyezte, szintén folynak a megbeszélések a francia kormánnyal a jelzőberendezések és az irányítás Alstomnak való átadásáról. „Az Alstom Transportnak meglenne a mérete, technológiája és pénzügyi ereje ahhoz, hogy összemérhesse magát olyan riválisokkal, mint a Bombardier, az Ansaldo, vagy a Siemens”.
A vállalatok vezetőinek parlamenti meghallgatására a hét elején került sor, miután a GE beleegyezett abba, hogy június 23-ig meghosszabbodjon a pályázatok benyújtásának határideje.
Az is félő, hogy ha az üzletágat eladják, akkor nem állna meg a lábán a nagyon nagy sebességű TGV vonatot gyártó szegmens sem.
Az is félő, hogy ha az üzletágat eladják, akkor nem állna meg a lábán a nagyon nagy sebességű TGV vonatot gyártó szegmens sem.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.