Mindenki azt mondja, véget ért a válság, de Magyarország még nem lábalt ki belőle, annak ellenére, hogy érezhetőek a pozitív kormányzati lépések hatásai – összegezte Kovács Sándor. Cége, a Fabrostone Kft. esetében nagy eredménynek tartja, hogy nem kellett embereket elbocsátani, sőt, tudták folyamatosan fejleszteni, bővíteni. Megépítették Magyarország első gipszburkolatot gyártó üzemét, most pedig raktárcsarnokot építenek. Kovács Sándor büszke arra, hogy első, feleségével közösen alapított cége, bár más néven, de a mai napig él, mindig nyereséges volt, mindig fizetett adót, mindig tudott megélhetést nyújtani az ott dolgozóknak. Legnagyobb sikernek azt tekinti, hogy piacvezetővé tudtak válni pár év alatt Magyarországon. – Mi szeretünk sok embert foglalkoztatni, rettentő jó érzés – jegyezte meg. Mint mondta, arra még nagyon büszke, hogy a gyerekeik is dolgoznak a cégben, cégekben, tudnak azonosulni azokkal a célokkal, amit szüleik kitűztek, s úgy tűnik, tovább akarják vinni a családi vállalkozást.
A Fabrostone Kft. elődje az Aranynád Kft. volt, ami kerti termékek gyártásával foglalkozott. A termékek jó része még megvan, és a jelek szerint ez a terület „reneszánszát” éli, de most már a fal- és térburkolatok vették át a vezető szerepet. Ezeket a közelmúltig könnyűbetonból készítették, de idén megjelentek a hazai piacon a gipszből készült falburkolatokkal. – Olivér kellően kiművelte magát ebben a kérdésben, kőkemény hat hónap alatt egy nagyon szép termékkollekcióval állt elő. Könnyű olcsó, nagyon egyszerű vele dolgozni, igazi barkácstermék – mondta a Kovács Sándor a termékekről, amelynek fejlesztésében idősebb fia vállalt nagy szerepet.
Az Aranynád jól csengő, ismert név volt a kerti termékek területén, de tudván, hogy a márkanév mennyire fontos, 2007-ben Kovács-követ jelentő olasz-angol Fabrostone-ra változtatták. – Valljuk be, hogy Kovács-kővel nehéz lett volna a dolgunk – jegyzi meg nevetve. Ez persze kevés, elengedhetetlen a minőség és jó árérték-arány is. Ez a cégvezető szerint különösen igaz válság idejére. Ő abban látja cégük sikerét, hogy igen jó árérték-arányt tudtak elérni. A magyar piac különösen érzékeny volt az utóbbi években, az embereknek nem volt pénzük, főként nem új építésekre számos ok, például a devizahitelek miatt. – Ezek az évek inkább a régi épületek csinosításáról, dekorációjáról szóltak, és mi próbáltunk ebben a szegmensben erősíteni – hangsúlyozta. Mindezen túl – félre téve a magyaros lazaságot – komoly takarékosságba kezdtek, főként az energiafelhasználásban igyekeztek spórolni, de a munkaidő nagyon racionális kihasználását is célul tűzték. – Azt tudni kell, hogy nem igazán tiszta munka a gyártás, és nem igényel szakképesítést, de az itt dolgozó kollégáink is megértették, hogy szükség van a hatékonyságnövelő intézkedésekre – emelte ki hozzáfűzve, hogy büszkék a munkatársaikra. – Van olyan dolgozónk, akik 25 éve „jön velünk az úton”. Én közülük jöttem, ismerem az érzéseiket, rezdüléseiket, becsülöm a munkájukat, azt, hogy a mindennapi gondjaik mellett képesek „odatenni magukat”. A fluktuáció már szinte ismeretlen fogalom a cégnél.
Kovács Sándor azt mondja, néhány nehéz esztendő után, 2010 óta újra érzi azt, hogy jó vállalkozónak lenni. Az igazi felfutás az 1998-2002 között volt, akkor nagyon inspiráló volt a gazdasági környezet, majd néhány éven át mellőzöttek voltak, most pedig újra megbecsültek lettek a vállalkozók.
Napirenden van a betoncserép gyáregység fejlesztése, mert egyre nagyobb az érdeklődés az Azzuro cserepek iránt is külföldön, de ahhoz, hogy ott versenyképes legyen, a gyártást modernizálni kell, mondja a cégvezető. A jövő év elején kerül piacra az új, természet közeli jelzővel jellemezhető falburkoló termékcsaládjuk, és a cserépgyártásban is egy igen innovatív fejlesztésen dolgoznak kollegáival. Mint megjegyezte, a fejlesztésben dolgozók többsége alulról jött a cégen belülről. – Nagyon szeretek fiatalokkal dolgozni, szeretem őket komoly feladatokkal megbízni. Nálunk a vezetői átlagéletkor 30 év. Általában ők azok, akik szeretik azt a stílust, ahogyan dolgozom. Az állandó pörgést, megújulást, a kihívások folyamatos keresését – mondta. Nemcsak termékeiket, hanem gépeiket is maguk fejlesztik. –Megcsinálni nem tudnám, mert még egy csavart sem tudok becsavarni, de az összes gépet én találom ki – árulta el.
Napirenden van a betoncserép gyáregység fejlesztése, mert egyre nagyobb az érdeklődés az Azzuro cserepek iránt is külföldön, de ahhoz, hogy ott versenyképes legyen, a gyártást modernizálni kell, mondja a cégvezető. A jövő év elején kerül piacra az új, természet közeli jelzővel jellemezhető falburkoló termékcsaládjuk, és a cserépgyártásban is egy igen innovatív fejlesztésen dolgoznak kollegáival. Mint megjegyezte, a fejlesztésben dolgozók többsége alulról jött a cégen belülről. – Nagyon szeretek fiatalokkal dolgozni, szeretem őket komoly feladatokkal megbízni. Nálunk a vezetői átlagéletkor 30 év. Általában ők azok, akik szeretik azt a stílust, ahogyan dolgozom. Az állandó pörgést, megújulást, a kihívások folyamatos keresését – mondta. Nemcsak termékeiket, hanem gépeiket is maguk fejlesztik. –Megcsinálni nem tudnám, mert még egy csavart sem tudok becsavarni, de az összes gépet én találom ki – árulta el. Rövidesen 25 éves lesz a család első cége Kovács Sándor 1962. március 29-én született Pakson. 1986-tól egyéni vállalkozó, 1991-től cégtulajdonos. Nős, felesége Kovácsné Volf Mária tulajdonostárs, gazdasági vezető. Gyermekeik Olivér (1984) és Kristóf (1995) szintén a családi vállalkozásban dolgoznak, Olivér a fejlesztési, termelési, Kristóf a marketing területet vezeti.
A család első cégét, az Aranynád Kft.-t 1991-ben hozták létre. Ebből született 2007-ben a Fabrostone Kft. 2000-ben a DC Beton Kft.-vel, 2009-ben a Kovino Kft.-vel bővült a családi vállalkozások sora.
Kovács Sándor 1998-ban alapította a Paksi Iparos és Vállalkozói Kört, amelynek örökös tiszteletbeli elnöke, 2002-ben a Paksi Lokálpatrióták Egyesületét, amelynek elnöke és harmadik ciklusban önkormányzati képviselője. Első elnöke volt a Dunakömlődi Sport Egyesületnek 2004-2010 között.
Az Év vállalkozója volt Pakson, elnyerte a Vállalkozók Országos Szövetsége Év vállalkozója díját. Termékükkel az Azzuro betoncseréppel Construma Nagydíjat és Magyar Termék Nagydíjat nyertek 2007-ben.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.