BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keresett a kecskeméti Mercedes

Kecskeméten készül a világpiacon gazdára találó Mercedes személyautók egytizede. A kizárólag Magyarországon gyártott CLA kupénak köszönhetően idén 145 ezerre emelkedik a termelési darabszám, ugyanakkor a három műszak bevezetése a létszám bővítését is szükségessé tette a gyáregységben

A termelés 109 ezer darabra történő felfutása révén a magyarországi Mercedes-Benz gyár az elmúlt évben 2,1 milliárd eurós árbevételt ért el, amelyből 5 millió euró helyi adót utalt át a német cég Kecskemét városának – jelentette be Ekkehard Philipp, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénzügyi igazgatója. A sorozatgyártás 2012 márciusában kezdődött, így tavaly előtt 40 ezer Mercedes B osztályú gépkocsit bocsátott ki a gyár, amelynek akkori árbevétele 0,9 milliárd euróra rúgott.

A termelés ebben az évben tovább bővül és várhatóan 145 ezer kompakt autó hagyja el a szerelőszalagot. Ez a növekedés a négyajtós CLA-kupé modellnek köszönhető, amelynek sorozatgyártása tavaly kezdődött meg és amely kizárólag hazánkban készül a világpiac számára.

Mindezt azonban megelőzte az a nagyívű beruházás sorozat, amely révén a 2008-ban elhatározott beruházásra az elmúlt év végéig több mint 800 milliót fordított a Daimler AG. Csupán a szerszámgyártás fejlesztésére ötmillió euróba került, ami tovább erősíti a kecskeméti présüzem teljesítményét és szükség esetén rugalmasan kiszolgálhatja a német gyárak termelőeszköz-gyártó területeit is. A kecskeméti leányvállalata ezáltal az első olyan Németországon kívüli Mercedes-Benz gyár, amely saját szerszámgyártással rendelkezik.

A kecskeméti gyár a rastatti német testvérgyárral együtt alkotja a Mercedes-Benz új kompakt nemzedékének termelési hálózatát. Ez a hálózat döntően hozzájárul a kompakt osztályú modellek előállításának gazdaságosságához: a közös gyártás lehetőséget biztosít a két üzem gyártókapacitásának rugalmas és optimális kihasználására. A hónap elején ugyanakkor el kellett indítani a harmadik műszakot is Kecskeméten, miután a rastatti Mercedes-Benz gyárban már 2012 októbere óta három műszakban folyik a termelés.

A cég március 18-án jelentette be, hogy a termékeik iránt nagy keresletnek köszönhetően májustól három műszakban fog autót gyártani. A jelenleg már 3500 fős Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. azóta további munkatársakat vett fel és egy korábbi közlés szerint júniustól álláslehetőséghez jutnak a gyárban az ország első duális szakképzésben részt vevő és eredményesen vizsgázó diákjai is. A gyár a legutóbbi kutatások szerint ismét a régió legvonzóbb munkáltatója lett – nem utolsósorban annak következtében, hogy a munkatársak képzésének nagy fontosságot tulajdonítanak, valamint annak az úttörő szerepnek köszönhetően, amelyet a vállalat magyar partnereivel közösen játszik a német mintára bevezetett duális szak- és felsőoktatási képzés területén.

A sajtótájékoztatón bemutatkozott a társaság új ügyvezető igazgatója. Thomas Geier május elején vette át a stafétabotot az egész beruházást végigdolgozó Frank Kleintől, akivel némileg hasonló utat járt be, hiszen tagja volt rastatti üzem felépítését és beüzemelését végző csapatnak.

Continental: mérföldkő

Meghaladta az egymilliót a Continental budapesti gyárában készült Start-Stop részegységek száma. Az egységet 2010 ősze óta gyártja hazánkban a német cég, amely 5,8 millió eurót fektetett be Magyarországon az egység előállítása kapcsán. „A közelmúltban a kormánytechnikai és a hibrid meghajtások területén fejeztünk be gyártástechnológiai beruházásokat, a következő lépcsőben pedig a fékrendszerek területén bővülünk két új gyártósorral” – mondta Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.