– Cégünk jogelődje állami vállalatként működött. A rendszerváltás környékén sok más üzemmel együtt, ez is haldoklott, majd magánkézbe került és alapos átépítésen túlesve, Opel márkakereskedésként kezdett el működni. Ekkortól, 1994-től létezik a Körös Autócentrum Kft. Húsz esztendővel ezelőtt épült fel a jelenleg is használt szerviz, karosszéria, festő és autóvillamossági műhely, valamint maga az autószalon – tudtuk meg Pásztor András, ügyvezető igazgatótól. A '90-es években, a régi szocialista autóikat nyugatiakra cserélők egymásnak adták a kilincset a frissen létrehozott kereskedésben. 2004-re az alapító tulajdonos más iparágakban látott üzleti lehetőségeket, így eladásra kínálta fel a kereskedést.
– Későbbi üzlettársam és én, mindketten autóipari múlttal rendelkezve, komoly potenciált láttunk még a cégben, ezért úgy döntöttünk, megvásároljuk. Hatalmas erőfeszítések árán, a 2005-től kezdődő autóipari robbanást kihasználva, új lendületet adtunk a vállalkozásnak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a következő évek ugrásszerűen megnövekedett értékesítési darabszámai, az évente közel félezer eladott gépjármű, amivel stabilan tartani tudtuk a piaci versenyt, és ami később, a válság idején szerviz oldalról biztosította a talpon maradást – beszélt a válság előtti időszakról Pásztor András. Hozzátette, már az elején érezte, hogy egy cég számára fontos a több lábon állás, ezért kereste a lehetőségeket, mely márkával tudná bővíteni a vállalkozást. 2005-ben kötöttek szerződést
a Hondával, azóta ezt a márkát is képviselik Békés megyében.
– 2009-ben, a gazdasági válság beköszöntével, a gépkocsi-eladások drasztikusan lecsökkentek. Választhattunk a vegetálás, a lassú hanyatlás, vagy az új lehetőségek keresése között. Az utóbbi mellett döntöttünk, új márkák (KIA, Mazda, Isuzu) képviseletével kezdtünk el foglalkozni, fejlesztettünk – hangsúlyozta az ügyvezető. Hozzátette, minden „kirakat” mögött komoly háttérmunka folyik. Minden márka, saját szakszerviz üzemeltetésével együtt alkot egy egészet, amely azt jelenti, hogy szerviz területén is, felkészült, szakmailag magasan képzett csapattal kell dolgozniuk. Emellett komoly technikai elvárásoknak kell megfelelniük. Miközben szaporodtak az új márkáik, a korábbiakról sem feledkeztek el, amit jól példáz, hogy 2012-ben és 2013-ban elnyerték a „Az Opel Magyarország Minőségi Márkakereskedője” címet. Ez a cég számára a legnagyobb elismerések köze tartozik, hisz ezt, ügyfeleik elismerő véleménye alapján ítélték oda.
Az optimista előrejelzésekkel ellentétben, a 2010-es évvel nem ért véget a gazdaság e területének leépülése. A gondok mindennapossá váltak, napi szinten kellett újabb és újabb csatákat vívni azért, hogy ne kerüljenek nehéz helyzetbe. Elsődleges szempont volt a kötelezettségek időben történő rendezése, a bérek és járulékok kifizetése, illetve a szállítóiknál is törekedtek a fizetési határidő betartására. Folyamatosan figyelték a helyi és uniós pályázati lehetőségeket, amelyből néhányat sikerült elnyerniük, amely segítette ezt a nehéz időszakot áthidalni.
– Több ponton át kellett értékelni a kialakított stratégiánkat. Óvatosabbá tettük készletgazdálkodási politikánkat, hisz egy-egy beragadt készletautó leköti pénzeszközeink egy részét. Az importőrök által előírt szabványok, kötelező tanfolyamok, számlavezető pénzintézetek, kötelezően készleten tartandó demo autó mennyiség nehezítette cégünk működését. Ezeket kikerülni vagy mérsékelni nem lehet. Az értékesítés nagymértékben visszaesett. Ezek kezelésére azonnali intézkedéseket hoztunk, melyben első lépésként a költségeinket próbáltuk csökkenteni úgy, hogy ügyfeleink kiszolgálásának színvonala ne csökkenjen. Talán most, 2014-re már kedvező tendenciák mutatkoznak az ágazatban. Több márkának egyszerre megfelelni, mindegyiket egyformán magas szinten képviselni embert próbáló feladat, de úgy érzem, sikeresen megoldjuk.
Pásztor András elmondta, voltak nehézségeik, de azon dolgoznak, hogy vásárlóikat a legmagasabb minőségi szinten tudják kiszolgálni.
– Megújulva, a jövőbe vetett hittel lehet csak a ma kéréseire, elvárásaira választ adni. Húsz év hosszú idő, de pihenni nem lehet, a múlt eredményeire támaszkodva már a jövő kihívásaira kell készülnünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.