Másfél százan voltak kíváncsiak arra a szakmai napra, amelyet a lábatlani székhelyű Magyar Termék Nonprofit Kft. szervezett a Vidékfejlesztési Minisztérium Darányi Ignác termében. A civil szervezet találkozójának elsődleges célja a Magyar Termék védjegy használóinak tájékoztatása és a további kapcsolatépítés lehetőségeinek megteremtése volt. A konferencián a védjegyhasználók mellett szakmai szervezetek, szakhatóságok és üzleti partnerek képviselői is részt vettek.
Az eseményen dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter mondott köszöntőt. A szaktárca vezetője többek közt arról szólt, hogy a magyar kormány elkötelezett a hazai termelés, az itthon készült termékek fogyasztása mellett. Kiemelte, hogy a megnövekedett vásárlóerő minél nagyobb részét az itthon készült termékek irányába kell terelni, mert ez a kulcsa a pozitív gazdasági folyamatok elindításának.
Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a védjegyhasználók száma napjainkban már százhúsz fölött van. Az így jelzett termékek mintegy háromnegyede élelmiszer. Mint elhangzott, a kezdeményezéshez csatlakozott cégek nyolcvanöt százaléka FMCG szektorban működik. Az FMCG megjelölés egy olyan angol kereskedelmi kifejezést rejt, amely például azokat a cégeket jelöli, amelyek termékei gyors forgási sebességűek. Olyan termékeket forgalmaznak, amelyek az üzletek polcairól gyorsan elfogynak. A gyors jelzőbe belefér egy nap vagy néhány hét is.
Mint hallottuk, a védjegyhasználói kör folyamatosan bővül más üzleti profillal rendelkező, például építőipari cégekkel is. Csaknem azonos arányban szerepel a magyar és a hazai termék jelölés a termékeken, a hazai feldolgozású termék védjegy használata is több mint húszszázalékos.
Kecskeméti Attila a jövőről szólva kiemelte, a legfontosabb feladatok egyike az alaptevékenységen, vagyis a védjegyhasználaton túl az egyre jelentősebb gazdasági súlyban rejlő lehetőségek kiaknázása. Például a kedvezményes közös beszerzések megvalósítása. A tervek között szerepel a hasonló célokkal működő szervezetekkel történő szorosabb együttműködés kialakítása, az ezzel együtt járó érdekérvényesítő képesség növelése.
A konferencián a Magyarok a Piacon Klub és a Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesület is lehetőséget kapott a bemutatkozásra. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke, Győrffy Balázs előadása azt (is) jelezte, hogy bővült, tovább bővíthető az együttműködés a fogyasztói kommunikáció és a védjegyhasználat kiterjesztését támogató intézkedések területén.
Szintén a fogyasztók tájékoztatását, a hiteles és széleskörű termékinformációhoz való hozzájutását biztosítja a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. SafeBrand szolgáltatása. A cég képviseletében megszólaló Vatai Krisztinától megtudhattuk, hogy a közös munka eredményeként a SafeBrand-alkalmazás a civil szervezet tanúsító védjegyeire külön felhívja a fogyasztók figyelmét. Feltüntetik a megfelelő logót, a jelölést jogosan használó termékek adatlapján. A védjegyes termékek ellenőrzése könnyen megoldható.
A konferencia második felében az esemény kiemelt támogatója, a Budapest Bank képviselője vázolta a kis- és középvállalkozások számára elérhető banki megoldásokat. A hazai gazdaság fellendítésében vitathatatlanul fontos szerepe van az exportnak, Kabai Éva, a Magyar Export-Import Bank Zrt. képviselője az új exporttámogatási lehetőségekről tájékoztattatta a résztvevőket. Azt is megtudhattuk, hogy a legújabb kereskedelmi üzletlánci partner, a Metro milyen intézkedéseket tesz a magyar termelés támogatásáért. Elhangzott, hogy termékeit a már ismert tanúsító védjegyekkel látja el a közeljövőben.
A szakmai előadások mellett újra bemutatkozhattak a védjegyhasználók, a partnerszervezetek is kiállításra kaptak lehetőséget.
Megyei védjegyhasználók
Assist-Trend Kft. és FOREST-PAPÍR Kft. (Lábatlan), Gazsi-Hús Kft. (Esztergom), Goodmills Zrt. (Komárom), Gyermelyi Zrt. (Gyermely), Moriani Kft. (Esztergom), Nagy és Fia Méhészeti Kft. (Oroszlány), Sikér Zrt. (Tatabánya), Solum Zrt. (Komárom), Vértes Volán Zrt. (Tatabánya), Reneszánsz Zrt. (Süttő).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.