A lényeg idén is a tartalom volt a Media Hungary 2014-en: korszakos bejelentések, elemzések, prognózisok, trendek, fogalmak, szolgáltatások, platformok ismertetése, diskurzusok, fórumok és kerekasztal-beszélgetések a médiapiac minden szegmenséről, a szakma legjobbjaitól, a szakma legjobbjainak.
Két csatorna, egy adás? A konferencián többek között elhangzott, hogy a két legynagyobb konkurens csatorna is összefoghat legalább egy közös műsor erejéig, ha igent mond az RTL Klub a TV2 felkérésére. Változik, hogy mit és mennyi ideig nézünk, de az is átalakul, hogyan nézzük azt: a netet is használó tévénézők csupán 21 százaléka figyeli aktívan az adott műsort, ezért egyre rövidülnek a műsorblokkok, ha helyt akarnak állni a széteső figyelem korában. Emiatt válnak egyre népszerűbbé a 15 másodperces, rögtön akár az Instagramra feltölthető mikrovideo-híranyagok is.
A nézők már rég nem passzív befogadói a műsoroknak, a tartalmakat ők maguk is generálják. A Z generáció figyelme már máshogyan fókuszál, érzelmi reakcióik, ingerküszöbük módosult. Az okoskészülékek nagymértékű penetrációja is őket támogatja, phableteikkel saját kezükbe vették az irányítást a „smart” fogyasztók, és mindent szupermost akarnak. A Google, a Facebook és a blogok segítenek az „itt és most” információk biztosításában, valamint a kiteljesedésben, de a minőségi tartalom megfelelő keretbe helyezése továbbra is a klasszikus médiumok felelőssége.
Míg a nézőket a csatornák és a hirdetők az elsődleges képernyőn, a tévékészüléken érik el, kötődésüket a másodlagos képernyőkön lehet erősíteni, hiszen igényük van a kapcsolódó tartalmakra. A second screen lehetőséget ad a műsorsugárzásnak a social media felületekhez kapcsolódására. A termék folyamatosan rezonálhat a felhasználókkal, sőt, a holtidőben, a reklámidő alatt is a képernyő előtt tarthatók a nézők. A siker alapfeltétele itt is a szinergia, egy ötletet számos különböző területre kell optimalizálni. A kommunikációs csatornák expanziójával élni lehet és kell, a folyamatos, többfelületű kommunikáció pedig frissen tartja a márka és a fogyasztó közti kapcsolatot – ez a korántsem márkahű Z és Alfa generáció esetében különösen fontos.
Bár a digitalizálódás megállíthatatlan és a médiafogyasztási szokások jelentősen átalakulnak, a platformokra az „all you can eat” jellemző, ma már minden elérhető mindenhol, csak egy kütyü kell hozzá, az online mégsem helyettesítheti a fotelban üldögélve tévézés és a nyomtatott újságok olvasgatásának élményét. A digitalizálódás ellenpontjaként számíthatunk arra is, hogy a személyes kapcsolatok szerepe újra megerősödik, hiszen a tudásszerzés, kapcsolatépítés hatékony színtere továbbra sem kizárólagosan a digitális világ lesz.
Jön a jubileum
„A Media Hungaryt idén 19. alkalommal rendeztük meg. A 2014-es konferencia mérlege: 2 nap, 4 terem, több mint 1000 médiaszakértő vendég, 240 előadó, közel 65 órányi értékes tartalom. Az előadások és kerekasztalviták a média és a PR, a marketing, a klasszikus médiumok, a social media, a reklámok, a HR, a sport, a pszichológia, a jog kapcsolatát egyaránt boncolgatták. Sok szeretettel várunk minden előadót és érdeklődőt szakmán innen és túl, 2015-ben is a jubileumi, 20. Media Hungary konferencián!” – foglalta össze a konferencia tapasztalatait Csermely Ákos, a Media Hungary főszervezője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.