FELVÁSÁRLÁS Az AT&T amerikai távközlési konszern bejelentette, hogy felvásárolja a DirecTV műholdas műsorszolgáltatót részvényenként 95 dollárért, azaz mintegy 48,5 milliárd dollárért (közel 11 ezer milliárd forint). A megállapodással az AT&T szélesebb videoelőfizetői bázisra tehet szert, megnövelve ezzel a versenyképességét az Egyesült Államok két legnagyobb kábeltelevízió- és szélessávúinternet-szolgáltatójával, a Comcast és a Time Warner Cable (TWC) társaságokkal szemben, amelyek februárban állapodtak meg a TWC 45,2 milliárd dolláros megvásárlásáról.
A dallasi központú AT&T az akvizíció révén reményei szerint javítani tudja majd internet-szolgáltatását oly módon, hogy U-verse elnevezésű csomagjának tévénézőit ráveheti a műholdas videoszolgáltatás igénybevételére, így sávszélességet szabadíthat fel kábeles távközlési hálózatán. Az AT&T ajánlatai között már eddig is szerepelt egy nagy sebességű internetkapcsolat a DirecTV tévészolgáltatásával egy csomagban. Az akvizíció révén az AT&T még nagyobb hasznot húzhat majd ebből a szövetségből, összesen 26 millió tévénéző elérésével.
Az egyesülés hátterében egyebek között az áll, hogy az USA-ban ma az internetes videoszolgáltatás előfizetőinek száma nő a leggyorsabb ütemben, míg a műholdas tévészolgáltatók visszaesésre panaszkodnak. A nagy szolgáltatók pedig éles harcot vívnak a nézőkért és az internet-korszak már meglévő műszaki eszközeinek birtoklásáért. Az Egyesült Államokon kívül Latin-Amerikában is széles piaccal rendelkező DirecTV vezetését nem váltják le, és a cég központja továbbra is a kaliforniai El Segundóban marad. A DirecTV nettó adósságainak finanszírozásával együtt összesen 67,1 milliárd dollár értékű fúzió várhatóan egy éven belül zárulhat le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.