A fiatalok háromnegyede rosszra gondol, ha a vállalkozó szót hallja
A kis- és közepes vállalkozások iránt a legnagyobb a fiatalok bizalma Magyarországon a cégvilágban, nagyjából minden harmadik 18 és 40 év közötti bízik bennük – derül ki a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) reprezentatív kutatásából.
A legkisebb bizalom a bankok felé irányul, a fiatalok 52 százaléka egyáltalán vagy inkább nem bízik a hazai hitelintézetekben. A bizalmi rangsorban a kkv-kat két állami intézmény, a rendőrség és a helyi önkormányzatok követik, utánuk a kereskedelmi és iparkamarákat megelőzve a külföldi nagyvállalatok szerepelnek.
Mint a FIVOSZ friss kutatásából kiderül, a fiatalok 73 százaléka számára hív elő nagyon vagy inkább negatív képet a „vállalkozó” mint fogalom. A vállalkozói kép az egész országban – korcsoport, nem, lakhely, a foglalkoztatás típusa és a legmagasabb iskolai végzettség szerinti bontásban is – nagyjából azonos, mindazonáltal kisebb különbségek láthatóak.
Negatívabb képük van a vállalkozókról a legfeljebb 8 általánost végzetteknek (78,3 százalék), kevésbé sötét a kép a tanuló fiatalok esetében (68,3 százalék). Alapvetően más a helyzet viszont a startupok megítélése kapcsán: a fiatalok túlnyomó többségében pozitív képet hívnak elő az innovatív induló vállalkozások.