A HP az augusztus-októberi időszakban 28,41 milliárd dolláros bevételt ért el, ez 2,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A cég ezzel az eredménnyel negatív meglepetést okozott az elemzőknek, akik előzetesen 28,76 milliárd dolláros forgalommal számoltak a negyedik üzleti negyedévben. Visszaesésről számolt be a HP a nyereségre vonatkozóan is, az 1,33 milliárd dolláros profit hat százalékkal maradt el a 2013. hasonló időszakában elérttől.
Gyengén teljesítettek az augusztus-októberi periódusban a nagyvállalati megoldásokkal foglalkozó részlegek, a szolgáltatási részleg például 7 százalékos bevételcsökkenésről számolt be éves összevetésben. Jól jött ugyanakkor a személyi számítógép üzletágnak a Windows XP csere és a szeptemberi iskolakezdés, ugyanis 2013 hasonló időszakához képest 4 százalékkal nőtt a forgalma.
A HP október elején jelentette be hivatalosan, hogy feldarabolják a vállalatot. Meg Whitman, a társaság elnök-vezérigazgatója két olyan céget szeretne létrehozni, amelyek összesített forgalma nagyobb, mint a mostanié. Ez egyébként nagyjából 110-120 milliárd dollárt jelent évente, vagyis a célkitűzés igen ambiciózus. A két új társaság egyike, a Hewlett-Packard Enterprise viszi tovább a cég eredeti üzletágait és a nagyvállalati ügyfeleknek nyújt különböző informatikai és üzleti szolgáltatásokat, illetve hardver eszközöket szállít számukra.
A HP Inc.-hez kerül a személyi számítógépek és nyomtatók gyártása. Ez a részleg az elmúlt bő évtizedben nagy mértékben segítette a vállalatot a növekedésben, azonban az okos mobileszközök előretörése, illetve a távol-keleti riválisok megerősödése – különösen a kínai Lenovo gyors térnyerése, amely már piacvezető a pc-szegmensben – miatt egyre nehezebb helyzetbe került.
A mintegy 300 ezer főt foglalkoztató HP jelentős mértékben csökkenti a létszámot is, a közelmúltban újabb ötezres leépítésről érkezett hír, ami azt jelenti, hogy az idén elérheti a 34 ezret az elbocsátott munkatársak száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.