Cégvilág

Egyre több műszaki termék fogyott

A műszaki cikkek magyarországi értékesítése 9,2 százalékkal nőtt 2014 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest, az összforgalom 122,2 milliárd forintot tett ki - derül ki a GfK Hungária piackutatásából.

A GfK közleménye szerint a legjobban a háztartási nagy- és kisgépek forgalma nőtt, de jelentősen bővült az okostelefonok, notebookok és a táblagépek eladása is.

A háztartási nagygépek eladása értékben 23 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb kereslet a mosógépek, a szárítógépek és a mosogatógépek iránt volt.

A háztartási kisgépeknél az év vége a legerősebb periódus, de az idén a harmadik negyedév is erőteljes, 18,5 százalékos növekedést mutatott. A szektor bővüléséhez leginkább a kávéfőzők, a porszívók, a kenyérpirítók és a szájápolási termékek járulnak hozzá.

A telekommunikációs termékek értékesítése 13,1 százalékkal bővült. A közlemény kiemeli, hogy míg az okostelefonok eladása közel 20 százalékkal nőtt, addig a hagyományos telefonok folyamatosan veszítenek a népszerűségükből, az idén a harmadik negyedévben 40 százalékkal csökkent az értékesítésük tavalyhoz képest. A hagyományos telefonok átlagára jelentős mértékben csökkent, az okostelefonoké azonban csak minimálisan mérséklődött.

Az információs technológiai termékek piaca 7,9 százalékkal bővült. A legerőteljesebb növekedést a tabletek érték el, de a monitorok és egerek eladása is két számjegyű emelkedést mutatott.

A fotócikkek értékesítése 16,7 százalékkal esett vissza. A szektorra folyamatos nyomás helyeződik az egyre javuló minőségű optikával rendelkező okostelefonok és táblagépek miatt.

A szórakoztató elektronikai cikkek értékesítése összességében 3,3 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben, amit az audio- és video termékcsoportok (házimozi, DVD/BluRay lejátszó/felvevő, set-top-box) forgalmának visszaesése okozott. Nőtt ugyanakkor a lapostévék, játékkonzolok és akciókamerák eladása.

Az irodatechnikai eszközök és kellékek piaca 7,6 százalékkal szűkült. A csökkenés legfőbb oka a hardverek, nyomtatók és multifunkciós eszközök értékesítésének visszaesése.

műszaki cikk GfK
Kapcsolódó cikkek