Építőipari üvegszövetet gyártó egységgel bővíti 2008-ban megnyitott szabadkai bázisát a Masterplast Nyrt., így a vállalat a legnagyobb árbevételű termékcsoportjában bővítheti termelését. A lépés a kelet-közép-európai régió egyik vezető hőszigetelőanyag-gyártó és forgalmazó vállalatának új kereskedelmi politikájába illeszkedik, amelynek keretében a nagyobb nyereségtartalmú termékekre koncentrál. A 400 ezer euróba kerülő, saját erőből finanszírozott üzemben még idén megkezdődhet a próbagyártás. A beruházást az tette szükségessé, hogy a vállalat meglévő gyártókapacitásait már teljesen leköti a jelenlegi szerződésállomány, és a társaság vezetése a bővülő exportigények révén tovább növekvő kereslettel számol.
A Heves megyei Kálon lévő üzem mellett a szabadkai a második saját üvegszövetgyártó-egysége, amely így már három, a homlokzati hőszigetelő rendszerekhez kapcsolódó termékkört gyárthat. Szabadkán elsőként a hőszigetelő rendszerek szigetelőmagját képző EPS lemezek gyártása indult el zöldmezős beruházás keretében, majd 2013-tól a PVC hálós élvédő termékek gyártásával bővült a szerbiai gyáregység. A beruházás során kiépített hagyományos technológiával a termelés felfutását követően a szabadkai üzem évente körülbelül 8 millió négyzetméter üvegszövet előállítására lesz képes. Ennek a technológiának azonban a kálinál nagyobb a munkaerőigénye, ugyanakkor az előállított üvegszövet a homlokzati felhasználás mellett egyéb építőipari hálóerősítésként is felhasználható. Szerbia a Masterplast számára a harmadik legnagyobb árbevételt termelő piac 11 százalékos súlyával, amit a 27 és 15 százalékos piaci részesedésű Magyarország és Románia előz meg.
Az 1997-ben alapított, magyar tulajdonban lévő Masterplast-csoportnak 12 országban van leányvállalata. A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat 2013-as árbevétele 81,3 millió euró volt. A Masterplast az idei harmadik negyedévében egy százalékkal, 26 millió euróra növelte árbevételét, miközben adózott eredménye 51 százalékkal, 1,6 millió euróra bővült. A hőszigetelőanyag-gyártó és forgalmazó vállalat ugyanis tavaly a forgalom növelése helyett az eredménytermelésre, a magasabb nyereségtartalmú termékek értékesítésére helyezte a hangsúlyt és az elmúlt negyedévben 17 százalékkal csökkentette a személyi jellegű ráfordításokat.
A magyar építőiparban a harmadik negyedévben, elsősorban a felújítási munkák területén jelentkező élénkülés is hozzájárult a javuló eredményhez. Ez a kedvező folyamat jótékonyan hatott a vállalat legnagyobb súlyú piacára, így a hazai árbevétel 20 százalékkal bővült a harmadik negyedévben. A magyar csoport az exportpiacokon 6 százalékkal magasabb forgalmat ért el: a Masterplast termékekből 12 százalékkal több árucikket értékesítette Szerbiában, miközben több nagy értékű egyedi gyártási és csomagolóanyag értékesítésnek köszönhetően a szlovákiai árbevétel is nagymértékben bővült. Jelentősen, 29, 21 illetve 12 százalékkal csökkent ugyanakkor a forgalom a román, a lengyel és a horvát piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.