Budaörs tiltakozik az M0-ás útdíja ellen
A Népszabadság úgy számolt: a jövő évi használatarányos útdíjbevételnek, áfával együtt, 150 milliárd forint helyett 189 milliárd forintnak kellene lennie. Amit nagyjából az ideivel azonos, 43,8 milliárd forintra rúgó összeggel kell megfejelniük a 3,5 tonnánál kisebb gépjárművek, motorkerékpárok, személygépkocsik e-matrica befizetéseinek.
A lap szerint fizetősek lesznek az autópályák fővárosi bevezető szakaszai is. Így az M1-M7, az M3-as, az M5-ös, illetve az M6-os utolsó néhány kilométere. Ezen kívül lesz megyei e-matrica is.
A kormány ne tegye fizetőssé az M0-ás autóutat - követeli Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere, mert szerinte ez az intézkedés "egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan".
A városvezető közleményében kifejti: az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-ás elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok "tömegével zúdulnak rá" a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.
Wittinghoff szerint ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.


