Sokan érdeklődtek, sokan vásároltak az Arte Galéria árverésén, ahol Radnóti feleségének, Gyamati Fanninak a képzőművészeti hagyatéka került kalapács alá. Több tételnél az állam élt elővásárlási jogával, ezek a műtárgyak a Petőfi Irodalmi Múzeumba kerülnek. Védettséget kapott minden olyan tárgy, amely közvetlenül köthető Radnótihoz, a kora miatt biztosan láthatta a költő, vagy dedikációból kiderül, neki szóló ajándék volt.
A teli teremben érzelmileg sokan megérintődtek annak a gondolatától, hogy nem akárkinek a tárgyai kerültek testközelbe, valószínűleg ez okozta a licitek elszállását. Egy középkategóriás grafika, vagy akvarell nem került volna másképpen jutalékkal együtt csaknem egymillió forintba, itt most érzelmi tényezők emelték a tétet, képzőművészeti befektetésként ez nem fog megtérülni. Igaz a “híres emberek tárgyai” is egy műfaj, de ennek piaca itthon még nem alakult ki. Leon Alex szénnel rajzolt Radnóti portréjának ára például 22 ezer forintról 750 ezer forintos leütési árig nőtt. Kerényi Jenő védetté nyilvánított terrakotta szobra 75 ezer forintról indult, és 850 ezer forintért kelt el (ez egyébként tényleg egy szép szobor). Az összesen 18 Radnóti tétel mindegyike elkelt, hatszoros-tízszeres áremelkedések mellett. Az árverés összforgalma is a szokásos négyszerese.
A fotótételek is nagy arányban és magas árakon keltek el, noha az Arte törzsközönségéhez képest szokatlanul magasra voltak árazva. Marsó Diana, az Arte tulajdonosa örül ugyan ennek az eredménynek, de nem tervezi, hogy a jövőben elindul a fotó irányába. A most árverezett kollekció egy sváci-magyar gyűjtőtől származik, ezért is mert belevágni, a régi kapcsolat bátorította fel a 40 fotó árverezésére, amelyből 25 elkelt, ráadásul a normális piaci árán. Ezek a fotók ugyanis mind a világpiacon is jegyzett magyar fotográfusok alkotásai, áraik forintban a több százezres kategóriába tartoznak. André Kertész 1928-as Károlyi portréja 480 ezer forintos, Pécsi József ugyanebben az évben készült Art Deco aktja 190 ezer forintos, Révai Ilka kettős portréja 300 ezer forintos leütési árat ért el. Munkácsi Márton 1927-es bankettfotója az Úrvezető című lap vacsorájáról 140 ezer forintért cserélt gazdát.
A fotókat és a Radnóti hagyatékot figyelmen kívül hagyva, az Arte grafikai tételei is jól teljesítettek. A kiemelkedő tételek: egy Márffy akvarell (Magányos alak az öbölnél 260 ezer forint), egy Mednyánszky rajz ( Falurészlet 55 ezer) és egy Schönberger Armand pasztell (Női portré 380 ezer forint) voltak. Az Arte árverése arra is jó példa, hogy megfelelő áron olyan műtárgyak is eladhatóak, amik máshol rendre visszamaradnak, például Szász Endre képei, amelyek a becsérték fele alatt indultak, 40-50 ezer forintokon és 80-140 ezer forintokért keltek el. A beadók itt tisztában vannak vele, vagy Marsó Diana meg tudja őket győzni, hogy az eladás érdekében reális áron kell elindítani a műveket. Ez persze sok esetben az illúziókkal való leszámolást is jelenti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.