BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fogamzásgátló tapaszt is forgalmaz a Richter

Európában és egyes latin-amerikai országokban is a Richter forgalmazhatja a Bayer LisvyŽ márkanevű fogamzásgátló tapaszát. A licenc és forgalmazási megállapodás értelmében, a szerződés aláírásakor teljesített mérföldkő kifizetés mellett, a Richter további mérföldkő kifizetéseket teljesít a termék forgalomba hozatalának függvényében. Mindemellett a termék piaci bevezetését követően a Bayer további royalty bevételekre jogosult, a forgalom arányában. A Richter a felelős emellett a forgalomba hozatalt követő minőségi vizsgálat elvégzéséért és finanszírozásáért is.

A készítmény az Európai Unióban történt engedélyeztetést követően, 2014-ben az európai országok többségében megkapta a nemzeti forgalomba hozatali engedélyeket is. Miután azonban tapaszról és nem a jól megszokott és ismert tablettáról van szó, egyelőre nem megjósolható a piaci szereplése. A gyógyszeriparban, ahol egy-egy készítmény fejlesztése milliárdos összegeket emészt fel, ezért nem egyedi eset, hogy – főként a költségek „optimalizálása” és a kockázatok megosztása miatt – cégek közösen fejlesztenek egy-egy készítményt, vagy megosztoznak annak értékesítésében.

A Richter tavaly ősszel jelentette be például, hogy az amerikai Palatinnal együttműködés és licence megállapodást köt a női szexuális diszfunkció kezelésére szolgáló készítmény közös fejlesztésére és forgalmazására. De korábban is volt ilyesmire példa: 2013 nyarán például egy menopauzás készítmény esetében kötött licence megállapodás értelmében a szert az USA-n kívül mindenütt a Richter értékesíti. A jövőre vonatkozóan is létezik már ilyesfajta megállapodás: a cariprazine nevű antipszichotikumot a Richter közösen fejlesztette a Foresttel, majd miután azt felvásárolta az ír Actavis, ez utóbbi lett a Richter partnere. A magyar gyógyszercég a készítmény engedélyezését követően majd az európai értékesítésben lesz érdekelt.

A Richter hagyományosan erős a nőgyógyászati termékek területén, és mint Bogsch Erik vezérigazgató a mostani megállapodás kapcsán fogalmazott: ez „újabb lépésnek tekinthető a márkanévvel ellátott nőgyógyászati termékkörünk világpiacon történő további bővítése felé, amely egyúttal az egyik legfontosabb stratégiai kezdeményezésünk is egyben”. Scott Sherriff, a Bayer HealthCare Pharmaceuticals nőgyógyászati divíziójának vezetője pedig az értékesítésében rejlő összes lehetőség kiaknázásával indokolta, a megálla-

podást.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.