Az idei évben nullszaldóssá válhatunk Európában – jelentette be Sergio Marchionne, a FIAT–Chrysler csoport vezérigazgatója a detroiti autószalonon (2013-ban még 520 millió eurós üzemi veszteséget könyveltek el a kontinensen). A FIAT vezetése 2012-ben nyitott – a riválisokat követve – a gyorsan növekvő, nagyobb haszonkulccsal működő prémium szegmens felé, hogy ellensúlyozzák a hagyományos piacokon, így Olaszországban is tapasztalható gyengébb keresletet. A terv részeként a FIAT újra munkába állítja a korábban állami támogatással ideiglenesen leépített dolgozókat az olaszországi gyárakban, ahol a Maserati és az Alfa Romeo gyártásába invesztálnak. Ami az Alfa Romeo több mint 5 milliárd euróba kerülő átstrukturálását illeti, Marchionne szerint eljön az idő, amikor az Alfa ismét a "nagy fiúkkal", a BMW-vel és a Daimlerrel játszik.
Az európai gyártás fellendítése a csoport globális, 48 milliárd eurós befektetési programjának része, amelynek keretében a konszern három éven belül 60 százalékkal évi 7 millióra növelné az eladott autók számát és ötszörösére emelné a nettó profitját. Az időszak végére a FIAT–Chrysler mind a hét olaszországi gyárába visszavennék az összes, korábban elbocsátott vagy kényszerpihenőre küldött dolgozót. Elemzők szerint a célok egy része túl ambiciózus, de a csoport a héten bejelentette: több mint ezer dolgozót vesznek fel, illetve vissza a dél-olaszországi Melfiben lévő üzembe, amely így teljes kapacitással működhet majd, több mint 5400 alkalmazottal. A lépést a cég szerint a Jeep Renegade és a Fiat 500X modellek eladásaival kapcsolatos "rendkívül pozitív" fejlemények indokolják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.