BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lecseréli vezérét a McDonald's

Március 1-jével távozik posztjáról Don Thompson, a McDonald's Corporation vezérigazgatója, a helyét Steve Easterbrook ügyvezető alelnök, a cég fő márkamenedzsere veszi át – közölte a gyorsétterem-láncot üzemeltető vállalat. Az MTI tudósítása szerint a bejelentést követően 3 százalékponttal erősödtek a forgalom csökkenésével küszködő cég részvényei. A McDonald's januárban arculatfrissítő marketingkampányba kezdett. Easterbrook, aki már negyedszázadot töltött el a cégnél – és tevékenykedett a McDonald's európai igazgatójaként is – egyebek között a marketing megújításával, menüinnovációval és digitális fejlesztéssel is foglalkozott.

Thompson sorsát valószínűleg a múlt hét pénteken megjelent negyedéves tőzsdei gyorsjelentés pecsételhette meg, amely igen gyenge – igaz, az elemzők által vártnál jobb – számokat tartalmazott. A beszámoló szerint a cég negyedéves profitja 1,1 milliárd dollár volt, míg egy évvel korábban 1,4 milliárdot tett ki. A világszerte több mint 36 ezer étteremmel rendelkező lánc árbevétele 7,3 százalékkal, 6,57 milliárd dollárra csökkent 2014 utolsó negyedévében az egy évvel korábbihoz képest.

Az eredmények romlását elemzők a fogyasztói szokások változásával és a menüben végrehajtott sikertelen változtatásokkal magyarázták. A túlságosan kibővített választék lelassította a kiszolgálást, a fiatalabb gyorséttermi fogyasztók pedig az olyan, egészségesebb és frissebb ételeket kínáló konkurensek felé fordultak, mint a Chipotle Mexican Grill, vagy az olyan elegánsabb hálózatokhoz pártoltak át, mint a Five Guys vagy a Chick-fil-A.

A gyorsjelentésben szereplő adatok szerint az ázsiai, csendes-óceáni, közel-keleti és afrikai piacokon 4,8 százalékkal csökkent a McDonald's árbevétele, elsősorban a júliusban kitört élelmiszerügyi botrány miatt. Akkor azzal vádolták meg a cég egyik beszállítóját, hogy lejárt szavatosságú húskészítményekkel látta el az éttermeket. Az európai értékesítések 1,1 százalékkal estek vissza 2014 utolsó negyedévében, egyebek mellett az oroszországi fogyasztóvédelmi ellenőrzések és étterembezárások során megrendült vásárlói bizalom miatt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.