BUX 39,691.46
-1.42%
BUMIX 3,756.39
-0.24%
CETOP20 1,681.37
-1.54%
OTP 8,500
-3.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
ENEFI 191.5
-8.37%
0.00%
-0.47%
ZWACK 16,850
-0.30%
0.00%
ANY 1,460
+2.10%
RABA 1,125
-0.88%
0.00%
+0.99%
0.00%
-1.08%
+1.67%
0.00%
-3.34%
0.00%
-0.13%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,500
-0.64%
+0.92%
ALTEO 2,890
-2.69%
0.00%
+0.56%
0.00%
0.00%
-0.68%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.90%
0.00%
+2.27%
+2.00%
-1.96%
GOPD 12,300
+36.67%
OXOTH 3,520
-0.56%
-5.66%
NAP 1,296
-0.31%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Luxus és sok lóerő Detroitban

Az év első autókiállításán Detroitban az „izomautók” és a luxusmodellek uralják a terepet. Miközben az alacsony olajár több autóra költhető dollárt hagy a vásárlók zsebében, az orosz gazdasági helyzet és a kínai piac relatív gyengülése kissé nyugtalanítja a gyártókat. Kínában ugyanis a tavalyelőtti 14 százalékkal szemben csak 6,9 százalékkal nőttek az eladások az elmúlt évben, de így is 23 millió jármű talált gazdára.

„Meggyőződésem, hogy az amerikai gazdaság és az autóipar ugyanúgy felfelé ívelő pályán van, mint Detroit városa” – idézte a Business Insider Dieter Zetschét, a Mercedes vezérigazgatóját. A menedzser a GLE kupé bemutatója kapcsán nyilatkozott pozitívan, állítása szerint a Mercedesnek „hamarosan több modellje lesz, mint az ábécé betűi”.

Ugyancsak a nagyobb versenyzők közé tartozik a megújított Audi Q7; a német autógyár tavaly 15 százalékkal növelte terepjáró-eladásait és megerősítette kötődését az amerikai piachoz. Bár pontos típusokról nem esett szó, az Audi vezetése közölte: 2017-ig legalább három új felsőkategóriás modellt vezet be, mégpedig részben abból a 30 milliárd dollárból, amit a konszern a következő öt évben invesztál a gyártásba.

„Most válik izgalmassá az amerikai piacra betörni készülő luxusautómárkák élete” – fogalmazott a Morgan Stanley elemzője, de a hangulat mégsem egyöntetűen bizakodó Detroitban. Az egyesült államokbeli autóeladások az olajáraktól is függnek, az aggodalmakat pedig növeli, hogy az oroszországi szankciók miatt az ottani fejlesztések is lassulhatnak. Ráadásul a korábbi években dinamikus feltörekvők sem tudják biztosítani az autógyártók profitját. A kínai autógyártók szövetsége idén is csak 7 százalék körüli növekedésre számít, a Volkswagen és a Toyota már érzik is a lassulást, amit csak a piac hatalmas mérete ellensúlyoz.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek