Cégvilág

Minőségi ugrás az új Ford Focusnál

Új motorok, csendesebb utastér, jobb vezethetőség – és ez még nem minden. A kívül-belül megújult a kompakt modell sikerre van ítélve.

Kevés az ennyire sikeres frissítés, ami még egy laikusnak is feltűnik. A Focus komolyan átalakult, de generációváltásról szó sincs. Megkapta a legújabb márkaarculathoz illeszkedő frontkialakítást, kecsesebb a fara, új, 1,5-ös benzines és dízel motorcsalád debütált a típusban, és itt a fejlett SYNC 2-es multimédiás fejegység.

A Ford komolyan vette az utastér zajszigetelésének javítását. A kellemetlen hangokat oly mértékben sikerült a kabinon kívül tartani, hogy jelenleg a Focus számít méretosztálya legcsendesebbjének. Vastagabb oldalablakokat, kárpitokat használtak, hangelnyelő anyagot helyeztek a csomagtérajtó köré, átdolgozták a szellőzőrendszert, a külső tükrök rögzítését, a kerékjárati ívek burkolatát. A jobb vezethetőség érdekében javítottak a futómű geometriáján is, az alsó lengőkar gumibakja például 20 százalékkal merevebb, mint a korábbi. Az új kanyarban kisebb holtjátékot enged meg. Az első perselyek immár kiszélesedő peremmel készülnek, amik rásimulnak a kerékagyra, valamint a futómű bekötési pontjaira, ami mérsékli a csatlakozó elemek mozgását.

Az új kompakt Fordot direktebb kormányzás, jobb kanyartulajdonságok jellemzik, s ez utóbbi nem ment a komfort rovására. A sofőr pontosabb visszajelzésekkel terelheti autóját. Az új, már a megcsúszás előtt közbeavatkozó elektronikus menetstabilizáló remekül működik. A kényelmet és a biztonságot tovább fokozza az adaptív tempomat (210 000 forint), a városi koccanásgátló (75 000), az új parkolóasszisztens (110 000–120 000), az intelligens bi-xenon fényszóró (285 000–315 000), valamint a holttérfigyelő rendszer (160 000–225 000 Ft).

A menetpróbán az új 1,5-ösök közül a 182 lóerős EcoBoost benzinest próbáltuk. Utóbbi az 1,6-os turbósokat váltja, és 150 vagy 182 lóerővel érhető el. A combosabb aggregát maximális forgatónyomatéka 240 Nm – ugyanennyi a 150-esé is, viszont 4000 helyett itt 5000-es fordulatszámig aknázható ki az erőfolyam. Az integrált kipufogócsonknak hála a blokk gyorsabban eléri üzemi hőfokát, ami jótékony hatással van a fogyasztásra és a nyomatékleadásra. Az új EcoBoost a turbófeltöltésen kívül nagy nyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős, független változó szelepvezérléssel is rendelkezik. A gyakorlatban 1600-as fordulattól jól terhelhető az 1,5-ös, 1800 környékén pedig már határozottan húz, az állórajtos 100-as futamot 8,7 másodperc alatt teljesíti, végsebessége 224 km/óra. A hatgangos váltó precíz darab, felárért pedig a közeljövőben automatikus szerkezettel is választható.

A fülke mérete nem, viszont a középkonzol drasztikusan átalakult. Röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy a SYNC 2-es fejegység (225 000–270 000 Ft) megjelenésével kevesebb gomb, nagyobb képernyő és könnyedebb áttekinthetőség jellemzi a pultot. A multimédiás fejegység négy főmenüje között (telefon, navigáció, rádió, szellőzés) könnyű kiigazodni. A mobil vezeték nélküli csatlakoztatása gyors, a navigáció jobban leolvasható, vannak sávinformációs utasítások, s akár osztott képernyős megjelenítés is beállítható.

A Focus az elmúlt évek értékesítési adatait vizsgálva a világ legkeresettebb típusa, a folytatásra minden esélye megvan a frissített modellnek is.

Ajtó élvédelem

Zseniálisan egyszerű, de hatékony a Focus ajtóélvédő megoldása. A rendszer lényege, hogy kiszálláskor egy műanyag él bújik elő az ajtó mögül, ami megakadályozza, hogy rányitás esetén sérüljön a fényezés. Utóbbi nemcsak az első, hanem a hátsó ajtókhoz is dukál. Becsukásnál a műanyag burkolat villámgyorsan a panel mögé süllyed – követendő, olcsó és hatékony megoldás!


teszt ford focus
Kapcsolódó cikkek