A tízéves múltra visszatekintő Viennafair, a kelet-közép-európai régió legfontosabb vására, 2015-ben új helyszínen jelentkezik. A Messe Wien helyett idén ősszel a jelenleg még átalakítás alatt álló, csaknem 20 ezer négyzetméteres Marx Halle rendezvénycsarnok lesz a helyszíne a galériák seregszemléjének.
A vásár egyúttal nevet is vált, mostantól hivatalosan is, az eddig szlogenként szolgáló viennacontemporary nevet viseli. Emellett meghatározták a következő három év konkrét vásár időpontjait: 2015-ben szeptember 24.-27., 2016-ban szeptember 22.-25., 2017-ben pedig szeptember 21.-24. között rendezik meg.
Látszólag apróság, de ezzel is a folytonosságot és a stabilitást igyekeznek hangsúlyozni, mert egyetlen rendezvénynek sem tesz jót, ha bizonytalan, hogy tavasszal vagy ősszel kerül megrendezésre. Ráadásul a dátumok változása mellett az elmúlt években a tulajdonosi körben és a menedzsmentben átalakulás történt.
2012-ben orosz befektetők vásárolták meg a vásárt, de a két tulajdonos alig egy év elteltével nem tudott megegyezni a követendő irányvonalról. A kelet vagy nyugat felé nyitás kérdéskörében nyitott diskurzus után, a vásár kommunikációjában is aktívan részt vevő Szergej Szkaterscsikov vált ki, később, közvetlenül az idei vásár indulása előtt távozott az egyik művészeti igazgató is. Ennek ellenére a 2014-es rendezvényről főként pozitív kritikák jelentek meg, és Bécs városa is elfogadta a rendezvény provokatívabb megjelenését, az orosz gyűjtők jelenlétét.
Renger van den Heuvel ügyvezető igazgató és Christina Steinbrecher-Pfandt művészeti igazgató változatlanul bízik abban, hogy sikerül nekik Kelet-Európát divatban tartani vagy inkább divatba hozni a művészeti piacon. A vásár fő üzenete továbbra is az, hogy a térség még mindig érdekes, sőt a legizgalmasabb művészet napjainkban a beállt nagy művészeti központokon kívül történik.
Törekvéseik szerint Kelet-Európa Listé-je, azaz felfedezővására szeretnének lenni, izgalmas fiatalokat bemutatva, akik másutt nem láthatóak, csak itt és most. Ezzel a “friss áruval” szeretnék ráirányítani a figyelmet a régióra, egyúttal ugródeszkaként szolgálni Nyugat-Európa felé, mindezt oly módon, hogy ne veszítsék el a beérkezett a német és osztrák galériákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.