BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Sony Pictures lett a Viasat-csatornák új tulajdonosa

Több hónapig elhúzódó tárgyalások után tegnap megszületett a megállapodás a magyarországi Viasat3 és Viasat6 csatornák, valamint a hozzájuk tartozó Viasat Play eladásáról a svéd Modern Times Group (MTG) és a vevő, Sony Pictures Television Networks (SPT) között. Az adásvétel összege nem ismert, az üzletet a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyását követően véglegesítik vélhetően a második negyedévben. Az SPT eddig az AXN, AXN White és AXN Black tévécsatornákat, valamint az AXN Now és AXN Player digitális szolgáltatásokat kínálta Magyarországon. „Büszkék vagyunk arra, amit a magyar piacon elértünk. A jövőben a balti államokra, Bulgáriára és Csehországra összpontosítunk” – fogalmazott közleményében Jorgen Madsen Lindemann, az MTG elnök-vezérigazgatója. A felvásárlást követően az SPT Networks portfóliója 6,4 százalékra növeli a közönségarányát a 18-49 éves célcsoportban a magyar piacon. Ezzel a hazai piac negyedik legnagyobb kábeles-műholdas-többcsatornás szereplője lesz. A megállapodással az SPT megerősítette pozícióit a közép-európai piacon, ahol a társaság régiós alelnöke, Lyle Stewart szerint idén kiemelt céljuk tovább építkezni. A reklámoktól mentes Viasat Explore, Viasat History és Viasat Nature nem része az adásvételnek, és a disztribúciós partnereken keresztül a jövőben is elérhetők lesznek a magyar nézők számára. A magyar Viasat lehetséges vevőjeként korábban egy másik nagy nemzetközi médiavállalatot, a Viacom-ot emlegették esélyesebb befutónak, hiszen jól illeszkedett volna a Comedy Central, a MTV, a Paramount Channel, a VIVA és a Nickelodeon alkotta csomagjukhoz.

Hogy miért vált meg az MTG a kedvelt csatornáktól, arra a csoport 2014-es jelentése adhat magyarázatot. Abból ugyanis kiderül, hogy a 18-49 éves célcsoportban a negyedik negyedévben 7,3 százalékos nézettséget sikerült elérni. Ellenben Lettországban 62, Litvániában 45, Észtországban 42, Bulgáriában 41, míg Csehországban 36 százalékkal büszkélkedhetnek. A domináns szerep azonban Magyarországon nem jött össze és a közeljövőben nem is lett volna erre reális esély, miután a TV2-re tett ajánlatukat nem fogadták el. Így végül a kivonulás mellett döntöttek. A Viasat3 legnézettebb műsora minden bizonnyal az Éden Hotel című valóságshow volt 10-13 százalékkal, a műsor jogait azonban tavaly nyáron a TV2 szerezte meg. A csatorna 2000-ben indult, amikor az Alfa TV-ben többségi tulajdont szerzett az MTG, amely akkoriban Metro ingyenes újságot is kiadta. A műsor a Sirius műholdon keresztül kódoltan érkezett Londonból Magyarországra, így az adást a nézők kábeltelevízión keresztül foghatták. Az új televíziós csatorna nem tört vezető szerepre és nem akart ellenfele lenni a már működő két kereskedelmi televíziónak. Ugyanakkor úgy vélték, hogy létezik egy középgenerációs, tanult emberekből álló csoport, melynek képviselőit addig nem tudták teljes mértékben kiszolgálni.

Meglehetősen kiterjedt, világméretű televíziós hálózattal rendelkezik a vevő SPT: 148 csatornával 1,2 milliárd háztartást érnek el világszerte. Legutóbb egy ausztrál televíziós produkciós cégbe, a Playmaker-be vásárolta be magát, de Izraelben és Indonéziában is jelentős tranzakciókat bonyolítottak le.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.