Cégvilág

Nőtt a Szentkirályi bevétele

A Szentkirályi cégcsoport 9,6 milliárd forint árbevételt ért el tavaly, ami csaknem 10 százalékos növekedés az előző évhez képest, az adózás előtti eredmény megközelítőleg 7 százalékkal lesz magasabb, mint 2013-ban - közölte a társaság.

A belföldi forgalom árbevétele 8,2 milliárd forint, az 1,4 milliárd forint volt, ami 8, illetve 17 százalékkal több az előző évinél.

A közleményben kiemelték, hogy különösen sikeresen zárta a társaság a tavalyi utolsó negyedévet. A Szentkirályi és Emese ásványvizek a 2013-as 11,4 százalékos volumenrészesedésüket 2014-re 12,7 százalékra, értékbeli részesedésüket pedig 16,4-ről 17,4 százalékra növelték, decemberben pedig az értékbeli piaci részesedés átlépte a 20 százalékos értéket. Erre az évre 2-3 százalékos árbevétel-növekedést tervez a Szentkirályi.

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai alapján tavaly a hazai kiskereskedelmi ásványvízpiac az előző évhez képest mennyiségben 3, értékben 6 százalékkal nőtt. A kumulált vízpiaci adatok alapján a márkatermékeket gyártó vállalatok között Magyarországon mennyiségben és értékben is piacvezető volt a Szentkirályi Ásványvíz Kft. - közölték.

Az ízesített ásványvizek népszerűsége egyre nő, a fogyasztói igényekre reagálva a Szentkirályi új termékekkel bővíti portfolióját, Virágoskert fantázianéven.

A vállalat az új termékeket egyelőre háromféle - citromfű-lemon-lime, gránátalma-százszorszép és dinnye-lótuszvirág - ízben hozza forgalomba, de további kombinációkat tervez a jövőben. A Virágoskert ízei 1,5 literes kiszerelésben, tavasztól lesznek kaphatók a boltokban, de a tervek szerint kisebb, 0,75 literes kiszerelésben is forgalomba hozzák a szezonban.

A Szentkirályi ásványvizet 1993 óta forgalmazzák Magyarországon. Az eleinte veszteséges cég számára az áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar díj hozta meg.

A Szentkirályi 2010-ben 1,5 milliárd forint beruházással hozta létre új logisztikai központját.

Szentkirályi
Kapcsolódó cikkek