BUX 52,349.65
-1.45%
BUMIX 4,308.05
-0.83%
CETOP20 2,491.96
-0.32%
OTP 17,690
-1.61%
KPACK 8,300
-2.35%
0.00%
-3.53%
-0.51%
-0.91%
ZWACK 16,500
0.00%
0.00%
ANY 1,550
0.00%
RABA 1,370
+0.74%
0.00%
-0.35%
0.00%
0.00%
+0.91%
-0.72%
-3.22%
-0.98%
-2.97%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,652
-0.30%
-0.66%
ALTEO 2,320
+0.43%
0.00%
-0.40%
EHEP 1,645
-2.66%
-1.25%
-3.11%
MKB 1,972
0.00%
-0.55%
+0.12%
-11.50%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
0.00%
+2.91%
+0.62%
+1.64%
-1.76%
NUTEX 15.46
-1.78%
GOPD 12,800
-0.78%
OXOTH 4,572
-0.82%
-3.57%
NAP 1,780
-1.49%
0.00%
-1.34%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nőtt a Szentkirályi bevétele

A Szentkirályi cégcsoport 9,6 milliárd forint árbevételt ért el tavaly, ami csaknem 10 százalékos növekedés az előző évhez képest, az adózás előtti eredmény megközelítőleg 7 százalékkal lesz magasabb, mint 2013-ban - közölte a társaság.

A belföldi forgalom árbevétele 8,2 milliárd forint, az export 1,4 milliárd forint volt, ami 8, illetve 17 százalékkal több az előző évinél.

A közleményben kiemelték, hogy különösen sikeresen zárta a társaság a tavalyi utolsó negyedévet. A Szentkirályi és Emese ásványvizek a 2013-as 11,4 százalékos volumenrészesedésüket 2014-re 12,7 százalékra, értékbeli részesedésüket pedig 16,4-ről 17,4 százalékra növelték, decemberben pedig az értékbeli piaci részesedés átlépte a 20 százalékos értéket. Erre az évre 2-3 százalékos árbevétel-növekedést tervez a Szentkirályi.

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai alapján tavaly a hazai kiskereskedelmi ásványvízpiac az előző évhez képest mennyiségben 3, értékben 6 százalékkal nőtt. A kumulált vízpiaci adatok alapján a márkatermékeket gyártó vállalatok között Magyarországon mennyiségben és értékben is piacvezető volt a Szentkirályi Ásványvíz Kft. - közölték.

Az ízesített ásványvizek népszerűsége egyre nő, a fogyasztói igényekre reagálva a Szentkirályi új termékekkel bővíti portfolióját, Virágoskert fantázianéven.

A vállalat az új termékeket egyelőre háromféle - citromfű-lemon-lime, gránátalma-százszorszép és dinnye-lótuszvirág - ízben hozza forgalomba, de további kombinációkat tervez a jövőben. A Virágoskert ízei 1,5 literes kiszerelésben, tavasztól lesznek kaphatók a boltokban, de a tervek szerint kisebb, 0,75 literes kiszerelésben is forgalomba hozzák a szezonban.

A Szentkirályi ásványvizet 1993 óta forgalmazzák Magyarországon. Az eleinte veszteséges cég számára az áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar díj hozta meg.

A Szentkirályi 2010-ben 1,5 milliárd forint beruházással hozta létre új logisztikai központját.

Kapcsolódó cikkek