BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A karácsony dobta meg a webboltok forgalmát

A múlt évben 14 százalékkal nőtt a hazai online kiskereskedelmi piac hat legnagyobb szegmensének forgalma a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint. Az átlagos kosárérték a webáruházakban több mint háromszorosa a hagyományos üzletekben mért értéknek.

A múlt évben 152 milliárd forint volt a hat legnagyobb hazai online kiskereskedelmi összesített forgalma a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint, ami 14 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A kutatás alapján a vizsgált hat szektorban – műszaki cikk; számítástechnika; szépség-egészség; otthon, kert; játék és kultúra; ruházat, sport, divat-kiegészítők – összesen 13 millió vásárlást hajtottak végre 2014-ben a magyarok, ez kétmilliós növekedést jelentett az előző évvel összevetve.

A teljes hazai online kiskereskedelmi piac a GKI Digital kutatása szerint 225-230 milliárd forint körül alakult tavaly, ami 12-13 százalékos bővülést jelentett 2013-hoz képest. Az e-kereskedelemben az összes tranzakció száma 22 millió volt a múlt évben.

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint a kiemelt hat szektor közül a műszaki cikkek hozták a legnagyobb forgalmat tavaly, 42 milliárd forintot. Számítástechnikai eszközökre 32 milliárd forintot költöttek a hazai felhasználók a webáruházakban, míg játékra és kultúrára 30 milliárd forintot. A leggyorsabban fejlődő szegmenseknek ugyanakkor a szépségápolás, egészségmegőrzés, illetve a ruházat, sport, divat kategóriák számítanak.

A kutatás alapján jól látszik, hogy az online vásárlók egy-egy alkalommal lényegesen többet költenek, mint a hagyományos üzleteket felkeresők. Az internetes kiskereskedelemben tavaly 8400 forint volt az átlagos kosárérték, míg a hagyományos áruházakban 2500 forint.

A megkérdezett hazai webáruházak válaszai alapján a forgalmat leginkább az ünnepi időszakok befolyásolják, 90 százalékuk jelezte ezt. De a szezonális hatások is nagy mértékben hozzájárulnak a növekedéshez, illetve a kiemelt sportesemények. Az ünnepi időszak hatását jól érzékelteti, hogy a hat kiemelt szektor a negyedik negyedévben 56 milliárd forintos forgalmat ért el, ami a teljes éves bevételének 37 százaléka volt.

A hazai online forgalom a teljes kiskereskedelem mintegy 3,5 százalékát teszi ki. A hat kiemelt szektort vizsgálva már jóval magasabb, hat százalék ez az arány. A számítástechnikai eszközök esetében pedig kiugróan magas, 32 százalékos az online csatorna részesedése.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.