Cégvilág

A vártnál jobb az autópiac

Az európai autóeladások februárban hét százalékkal emelkedtek a tavalyi februárban regisztráltakhoz képest. Az EU és EFTA országokban 958 ezer új személykocsi került az utakra, így a kéthavi összesítés 1,99 milliós eladási szintet és 6,6 százalékos forgalombővülést mutat. A Bloomberg hírügynökség ugyanakkor megjegyzi, hogy az élénkülés a gazdaság erősödésének, az alacsony üzemanyag áraknak valamint a Volkswagen, a BMW és Renault által kínált árkedvezményeknek köszönhető. Így a Volkswagen eladásai 12,8 százalékkal 119 545-re emelkedtek, míg a Renault 14,4 százalékos bővüléssel csaknem 70 ezret adott el, a BMW pedig több mint 48 ezret 12,7 százalékos növekedés eredményeként.

A Duisburg-Essen egyetem kutatói ugyanakkor rámutattak, hogy a németországi árkedvezmények mértéke februárban tovább nőtt és a Volkswagen csoport egyes modelljeit, mint például a VW Golf, a Seat Leon és a Skoda Rapid, az interneten akár 30 százalékos kedvezménnyel is kínálták.

Mindezek ellenére a februári számok már komolyan elgondolkoztatták az ágazati elemzőket, akik az idei évre csak két százalékos emelkedést prognosztizáltak. Most azonban Sascha Gommel, a frankfurti Commerzbank elemzője azt mondta, hogy bíztatóak a gazdasági kilátások és az Európai Központi Bank kamatpolitikája révén elérhetővé vált hitelek bátorítják az autóvásárlókat.

A szintén frankfurti Metzler bankház részéről Jürgen Pieper pedig már öt százalékos piacbővülést vár az idei évtől, mert mint a Bloombergnek mondta, a fogyasztói bizalom erősödése, az autócsere igénye, valamint az európai gazdaság fejlődése egyaránt segítik az autó eladásokat. A múlt hónapban az öt legnagyobb piac közül leginkább Spanyolországban nőtt a forgalom, mégpedig 26 százalékkal közel 87 ezer darabra.

EFTA EU autópiac
Kapcsolódó cikkek