BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ráfizet a Sotheby’s a befektetői elleni küzdelemre

Eredmény Rekordforgalomról számolhatott be 2014-re a Sotheby’s: a New York-i tőzsdén jegyzett aukciósház árverésein tavaly összesen 6,1 milliárd dollár értékű műtárgy kelt el, ezen belül a kortársakra jutott a legnagyobb összeg, 1,7 milliárd dollár, ami több mint ötödével haladja meg az egy évvel korábbit. Nem jó hír viszont, hogy a privát értékesítések forgalma lényegében megfeleződött, 624,5 millió dollárra, az ebből származó jutalék pedig 32 százalékkal visszaesett. A ház saját, alapvetően a jutalékokból származó árbevétele összesen 825,1 millió dollárra rúgott, ez 4 százalékkal több a 2013-asnál, a nettó profitja viszont 9 százalékkal 117,8 millió dollárra csökkent.

A Sotheby’s vezetése számára ez utóbbi jelenti az igazi problémát, miután a profit visszaesésében nagy szerepet játszott a költségek növekedése, ami viszont részben arra vezethető vissza, hogy a menedzsment harcba szállt a társasába az elmúlt években beszálló aktivista befektetőkkel. Utóbbiak, élükön a milliárdos hedge fund menedzser Daniel Loebbel, azért küzdenek, hogy a ház cserélje le régi, szerintük elavult szemléletű vezetőit, vágja vissza a pazarlónak minősített működési kiadásokat, és juttasson vissza többet a részvényeseknek. Mivel a Sotheby’s az utóbbi években rendre lemaradt a látványos műtárgypiaci rekordok, illetve a forgalom terén a nagy rivális Christie’s mögött, a befektetőknek tavaly novemberben már sikerült elérniük, hogy az elnök-vezérigazgató, William Ruprecht lemondjon – utódát azonban máig nem találták meg, így addig is ő viszi az ügyeket.

A magánkézben levő Christie’s nem tesz közzé részletes eredményeket, csak az értékesítéseiről számol be: eszerint tavaly az árverései forgalma 17 százalékkal összesen 6,8 milliárd dollárra nőtt, a privát értékesítéseké pedig 26 százalékkal 1,5 milliárdra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.