Megszűnhetnek a torlódások az M7-es autópálya érdi csomópontjánál, a sztráda az M0-s körgyűrűnél új le- és felhajtó ágakat kap. Az Érd megközelítésének egyszerűsítését és Törökbálint belső úthálózatának tehermentesítését szolgáló beruházásra a kormány nettó 1,37 milliárd forintot költ, 85 százalékban uniós pénzekből.
Az állami beruházó közbeszerzési eljárásán legkedvezőbb ajánlatot tevő Colas Hungária Zrt. kedden kezdte meg a munkálatokat, a szerződés szerint pedig 2016 tavaszára készül el a fejlesztéssel. A Népszabadság viszont úgy értesült, hogy hogy a le- és felhajtó sávok új burkolatának kialakítása nagyrészt már idén befejeződhet, mivel a téli csapadékos időjárás megnehezítené az aszfaltozást az összesen nagyjából másfél kilométernyi új útpályán.
Elsőként a területen áthaladó közművek kiváltását végzik el, június elején pedig megkezdődik az M7-es autópályát a Törökbálint és Érd között futó 8103-as úttal összekapcsoló új sávok, illetve körforgalmú kereszteződések építése. A beruházás leginkább Érd egyetlen, Iparos utcai gócpontjánál könnyíti majd meg az autósok életét, a jelenleg túlzsúfolt szakaszokon megszűnhetnek a a gyakran az M7-es autópályára is visszatorlódó járműoszlopok.
A projektet eredetileg mégsem az érdiek kezdeményezték; a Népszabadság értesülései szerint a fejlesztést Törökbálinton álmodták meg még 2008-ban. A forgalomszámlásáok ugyanis azt mutatják, hogy a csúcsidőszakban Érd felől óránként mintegy 760 jármű érkezik a 8103-as, helyben Érdi út néven jegyzett úton. A megoldás idén tavasszal kapott kormányzati szabad jelzést.