BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megveszi az AOL-t és új piacokat keres a Verizon

TÁVKÖZLÉS Új piacokon való megjelenéssel növelné tovább bevételét a Verizon Communications, a társaság 4,4 milliárd dollárt költ az AOL megvásárlására. A legnagyobb amerikai távközlési vállalatnak két szempontból is igen hasznos lehet az új szerzemény. Az AOL ugyanis nemzetközi szinten is ismert, komoly látogatottsággal bíró felületeket tudhat magáénak, a céghez tartozik többek között a Huffington Post, valamint két meghatározó technológiai portál, a TechCrunch és az Engadget. Emellett pedig az elmúlt években a társaság részben felvásárlások révén fontos szereplőjévé vált a digitális hirdetési piacnak, rendszereiket számos társaság használja, és különösen a mobilos reklámok területén számítanak szakértőnek.

Ez azért lehet különösen érdekes, mert az előrejelzések szerint hatalmas fejlődés várható a mobileszközökre szánt hirdetések területén. Az eMarketer előrejelzése szerint az idén 64,25 milliárd dollárt költhetnek világszerte ilyen reklámokra, ami közel 60 százalékos bővülést jelent 2014-hez képest.

A több mint százmillió mobil előfizetővel rendelkező Verizonnál komoly tervek vannak arra, hogy megjelenjenek a mobileszközökre szánt videótartalmak piacán, ennek érdekében már több együttműködési megállapodást is kötöttek, így például az NFL-től, az amerikai profi futball ligától is kapnak anyagokat.

A Verizon egyébként nincs egyedül a távközlési cégek között azzal a törekvésével, hogy erősítse helyzetét a tartalomszolgáltatási piacon, és ezzel együtt hirdetési bevételekkel is növelje forgalmát. Az egyik legnagyobb riválisa, az AT&T jelenleg is küzd azért, hogy megvásárolhassa az Egyesült Államok legnagyobb műholdas tévészolgáltatóját, a DirecTV-t. A lényegesen nagyobb volumenű, 48 milliárd dolláros ügylet jövője azonban még nem biztos, az amerikai hatóságok vizsgálják a fúziót. A Verizonnál nem számítanak arra, hogy elhúzódik az ügylet, várakozásaik szerint még nyáron lezárják az akvizíciót.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.