Az erős dollár nagyon negatív hatással lehet a ruházati költségekre a második félévben – figyelmeztetett a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-hálózat, amely tegnap ismertette a május 30-án zárt negyedévben elért profitját. A világ ruházati kereskedelmének második legnagyobb vállalata az egy évvel korábbihoz képest 11 százalékkal, 6,45 milliárd svéd koronára növelte adózott eredményét, az elemzői várakozások 6,49 milliárd korona körüli profitról szóltak. Az árbevételről már korábban beszámolt a H&M, ez a negyedévben 21 százalékkal, 45,9 milliárd koronára szökött fel.
A H&M termékeinek mintegy 80 százalékát Ázsiából szerzi be, ahol azokat gyakran dollárban árazzák – emlékeztetett a Bloomberg –, ezért érintheti érzékenyen a társaságot az amerikai valuta magas árfolyama. Az árfolyamhatásra már más divatcikkgyártók is figyelmeztettek, és ezzel elemzők szerint a továbbiakban is számolni kell. Japánban például az ottani legnépszerűbb ruházati lánc, a H&M-hez hasonló profilú Uniqlo már 10 százalékkal növelte emiatt őszi és téli kollekcióinak árait. A H&M nem lesz az elsők között az áremelésben – közölte az eredmények ismertetésekor Nils Vinge befektetői kapcsolatokért felelős igazgató –, de szorosan figyelik riválisaik lépéseit, mert a dollár nagy árkülönbségeket tud okozni. A folyó negyedévet mindenesetre jól kezdte a cég, helyi valutákban számolva 14 százalékkal nőtt az árbevétel június első három hetében.
Ugyancsak tegnap jelentette be a Hennes & Mauritz, hogy H&M Beauty néven új make-up-, hajápolószer- és testápolószer-kollekciót vezet be a jövő hónaptól 40 ország 900 üzletében. (Az áruházlánc a világ 57 országában van jelen, mintegy 3500 egységgel.) A társaság idén összesen mintegy 400 további elárusítóhelyet akar nyitni, és olyan új piacokon készül megjelenni, mint India és Dél-Afrika.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.