BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővített és fejlesztett a Tetra Pak

A Tetra Pak 14 milliárd forintos beruházást hajtott végre budaörsi gyárában, a kibővített üzemet és az új gyártósort kedden adták át. A társaság továbbfejlesztette a Tetra Brik Aseptic termékcsalád előállítását, az új Tetra Recart gépsorral pedig innovatív, hőkezelhető csomagolóanyagot készíthet az MTI tudósítása szerint.

A beruházást 2012-ben indította el az élelmiszer-csomagoló anyagok gyártása terén globálisan piacvezető vállalat, amely a fejlesztésekkel 45 új munkahelyet hozott létre.

Az ünnepségen Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a minőségi élelmiszer-termelést a magyar gazdaság egyik kitörési pontjának nevezte. Mint kiemelte, egészséges, biztonságos, az élelmiszerlánc teljes hosszán nyomon követhető és kiváló minőségű termékek gyártása csak korszerű csomagolás használatával lehetséges.

A Tetra Pak Csomagolóanyag Gyártó Zrt. magyarországi tevékenysége stabil: az árbevétele az elmúlt öt évben 26 milliárd és 30 milliárd forint között mozgott, miközben a befektetett eszközeinek az értéke, az üzemi és az adózott eredménye nagyjából folyamatosan emelkedett. Nyereségét a tulajdonos 2009 óta minden évben kivette, ez 2014-ben 526 millió forint volt.

A 94 százalékban exportra termelő budaörsi gyár múlt évi forgalma 26,5 milliárd forintot tett ki, az anyacég magyarországi kereskedelmi kft.-jéé pedig 13,3 milliárd forintot. Ezzel a Tetra Pak megőrizte hazai piacvezető helyét. Míg anyacége világszerte 180 milliárd, addig a magyarországi vállalat 2,76 milliárd italos kartondobozt gyártott.

A budaörsi üzem termékeit tavaly a világ 33 országába exportálta. Fő vevői a német, belga, holland, szlovák és svájci csomagoló- és töltővállalatok, de Franciaországtól Nigériáig és Írországtól Görögországig a világ minden részére szállítanak Magyarországról italos kartondobozt.

Nemzetközi szinten a Tetra Pak csomagolóanyag-gyártó és értékesítő üzletága 9,4 milliárd euró árbevételt ért el, 0,9 százalékkal többet, mint az előző üzleti évben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.