BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még nagyobb – Skoda Superb III

Nagyobb vagy nem nagyobb? – ezen tanakodtak az újságírók az új Superb bemutatója előtt. A kocsit meglátva aztán mindenki megnyugodhatott: a Skoda zászlóshajója még nagyobb lett.

Szerencsére a Skodánál sikerült olyan formatervet létrehozni, amely eredeti lett és nem simul a tömegbe. Nem egyszer látunk az utcán olyan kocsikat, ha nem lenne rajta a márkajelzés, nem tudnánk, Franciaországban tervezték-e vagy Ázsiában. A Skoda nem ilyen.

Az új generációs, közvetlen befecskendezéses turbófeltöltős motorok közül öt benzines (TSI) három pedig dízel (TDI), mindegyikük megfelel az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak. A sajtóbemutatón a gyáriak elmondták, hogy arra törekedtek, hogy az üzemanyag fogyasztás csökkentése mellett növeljék a kocsik teljesítményét. Ez utóbbi az euró-hatos motorok esetében persze azzal jár, hogy mindegyik motort turbó pörgeti, viszont a fogyasztás csökkentése érdekében meglehetősen hosszú fokozatokat eredményezett a váltókiosztás. A 150 lovas, kétliteres turbódízel hiába ad le 340 newtonméteres forgatónyomatékot a 1750–3000 percenkénti fordulatszám közti tartományban, ha lépésből kettesben csak akkor indul el, ha ravaszul nagy gázt nyomunk, különben lefullad. Vagyis, ha úgy vezetjük, mint egy szokványos dízelt, vagy egy korábbi generációs benzinmotoros kocsit, bizony, nem kapjuk ugyanazt az élményt. Meg kell tehát szokni a hosszú fokozatokat, de megéri, mert a gyári adatok szerint ezzel a bálnatesttel is csak 4,1 literes a 2.0 TDI kombinált átlagfogyasztása. Ugyanakkor a hosszú fokozatok révén nem csak a fogyasztás, hanem a szén-dioxid kibocsátás is alacsony: ez utóbbi mindössze 105 gramm kilométerenként.

A bálnatesten azt kell érteni, hogy a harmadik generációs Superb 28 milliméterrel hosszabb, 47-tel szélesebb és hattal magasabb, mint az előző modell. Az elöl négy centivel, hátul pedig 54 milliméterrel növelt nyomtáv azt eredményezte, hogy az első és hátsó kerekek kijjebb költöztek, ugyanakkor a tengelytáv nyolc centivel nőtt. Ehhez képest igazán kellemes, hogy a fordulókör átmérő nem haladja meg a 11,1 métert.

A második generációs Superbhez képest 30 literrel 625 literesre bővült a csomagtartó, amelynek oldalában olyan L profilú bőröndrögzítőket találunk, amelyeket tépőzáras-módon a poggyásztér szőnyegéhez rögzíthetünk.

Az elöl utazók könyöke számára 4, a hátul pedig 7 centiméterrel növekedett az előző generációhoz képest. A lábtér pedig a csomagtartó bővítése ellenére is a legnagyobb ebben a kategóriában.

A rengeteg külön rendelhető kiegészítő közt találjuk a hátsó ülés középső kartámlájához rögzíthető tablet-tartót is, de fontosabbak a közlekedés biztonságát növelő fejlesztések.  A Blind Spot Detect például a külső tükrökben azt jelzi, hogy a jobb és bal oldali holttérben számíthatunk-e bennünket előző járműre, ha sávváltásra készülünk. Ezt egészíti ki a Rear Traffic Alert funkció, ami először rendelhető Skoda történetében. Az RTA nagy segítséget jelenthet a parkolóból kitolatáskor, hiszen jelzi, ha húsz méteren belül autó közeledik oldalról.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.