BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A diszkontok hipermarketek akarnak lenni, a hipermarketek pedig diszkontok

A beszállítóknak egy olyan piachoz kell alkalmazkodniuk, ahol a német, a francia és az angolszász kereskedelmi modell is megjelent – hangzott el a Világgazdaság kiskereskedelmi szektorral foglalkozó konferenciájának azon panelbeszélgetésén, amelyen a beszállítók helyzete volt a téma.

„Nincsen exportpiac hazai piac nélkül” – mondta a beszállítók lehetőségeiről Pirint János, a Tesco-Global Áruházak Zrt. beszerzési igazgatója. Kiemelte: azzal, hogy a Tescónál a régiós országokat egy közép-európai vezetés alá vonták össze, komoly lehetőség nyílt a hazai beszállítók számára, mert így egyszerűbben ki lehet jutni a külpiacokra.

A különböző típusú szereplők közötti versenyről elmondta: a diszkontok hipermarketek akarnak lenni, illetve ez fordítva is igaz, néha tudathasadásos helyzetek jönnek létre. A középtávú kilátásokkal kapcsolatban azt emelte ki, hogy óriási lehetőségek vannak az online kereskedelemben.

Bárány Tamás, a Kotányi Hungária igazgatója úgy véli, hogy Magyarországon eléggé érdekes helyzet alakult ki azzal, hogy egyszerre van jelen a német, a francia és az angolszász kereskedelemi modell, ez pedig rátelepedett a hazai struktúrákra. Ehhez a szerteágazó piachoz pedig alkalmazkodniuk kell a beszállítóknak. „Nem lehet mindent mindenhol eladni” – mondta.

A Fornetti kereskedelmi és marketingigazgatója, Bánhidi Attila szerint a kereskedelmi láncok régiós piacán Magyarországon a legkisebb mértékű a lokálpatriotizmus. „Nem a nemzetközi hálózatok magyar képviselőivel van gond, hanem, azzal hogy a hálózatokon belül elnyomják ezt a szempontot.” A középtávú kilátásokról elmondta: szerinte régiós szinten lesz értelmezhető csak a kereskedelem, lokális szinten nem.

A Soós Tésztaipari Kft. kereskedelmi vezetője, Molnár Gábor azt emelte ki, hogy a diszkonthálózatok felborították a cégek életét. A rákfenének titulált polci árak kérdéséről elmondta: mindenki egységes árakat szeretne, de azt is figyelembe kell venni, hogy a láncok nem egyforma marzzsal dolgoznak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek