Hetente avatja új diszkontjait a Lidl
A Magyarországon az utóbbi időszakban 28 boltnyitási kérelméből 28 elutasítást begyűjtő német diszkont inkább Nagy-Britanniában növeli piaci jelenlétét - elsősorban a stratégiaváltással versenyképességét javítani kívánó Tesco rovására. A terjeszkedésre első körben 1,5 milliárd fontot szánnak a németek, akik három év alatt tervezik elérni az említett méretet, s 2017-től már gyorsított ütemre váltanak a boltavatási procedúrában.
A kibővülő diszkonthálózat kiszolgálásához logisztikai egységeket, raktárbázisokat is létrehoznak, emellett egy új cégközpontot is átadnak. Az új boltok megújult dizájnt kapnak: a frissített koncepció szerint a mostani zárt tereket kinyitják, legalábbis virtuálisan azzal, hogy a sokkal több természetes fényt engednek be, mert tapasztalatok szerint ez a nem csak energiatakarékosságot segíti, de a vásárlási kedvre is jótékony hatással van. Emellett szélesebb közlekedő utakat és gyermekbarát vásárlási lehetőséget ígérnek bízva abban, hogy az új arculat új fogyasztók tömegeit vonzza majd – írja a Bloomberg.
Ingo Fischer, a Lidl UK beruházási vezetője közleményében a hihetetlen lakossági nyomással magyarázta piachódító törekvéseiket, a céghez ugyanis rengeteg megkeresésé érkezik azzal, hogy mikor nyitnak már végre Lidt-t az adott településen. A Lidl és „honfitársa”, az Aldi a hagyományos brit láncokkal ellentétes startégiát folytat: míg a Tesco és a Sainsbury’s hálózatuk szűkítésével próbálják nyereségüket fokozni, de legalább szinten tartani, addig az általuk megnyitott piaci résre gőzerővel nyomulnak be a német láncok, amelyek ma már a napi fogyasztási cikkeket áruló láncok bevételeinek egytizedét mondhatják magukénak. A brit piacon 1994 óta jelen lévő Lidl egyébként jó érzékkel használja ki túl nagyra nőtt riválisai megingásait, ezt jelzi, hogy forgalma tavaly 21 százalékkal 4 milliárd font fölé nőtt.


