A harmadik negyedévben is a Chromecast uralta a digitális médialejátszók piacát, a Google eszköze 35 százalékos részt hasított ki magának a szegmensből a Strategy Analytics adatai szerint. A társaság készüléke sorban az ötödik negyedévben bizonyult a legnépszerűbbnek ebben a kategóriában. A cég idén októberben mutatta be az új generációs Chromecastot, illetve megújították az alkalmazást is.
A július–szeptemberi időszakban összesen 9,2 millió olyan készüléket adtak el, amely a tévékre csatlakoztatva lehetővé teszi internetes tartalmak megjelenítését, vagy más eszközökről állományok átküldését a televízióra. A második legnépszerűbb lejátszó az Apple TV, amely a piac ötödét tudhatja magáénak, míg a harmadik helyen holtverseny van az Amazon Fire TV és a Roku között, egyaránt 16 százalékos részesedéssel. A piac koncentráltságát jól mutatja, hogy az összes többi gyártó készülékei a forgalom 13 százalékát adták.
A Google, az Apple és az Amazon egyelőre nagy figyelmet fordít a lejátszókra, igaz, nem annyira a hardver miatt, hanem főként azért, mert így saját tartalmakat juttathatnak el a felhasználókhoz, ami további bevételt hozhat. Kérdés, meddig lesz egyáltalán létjogosultságuk az ilyen eszközöknek, az okostévék térhódításával ugyanis megszűnhet az igény a televíziók és az internet közötti kapcsolatot jelentő készülékekre. A hazai fogyasztók körében is hódítanak az online kapcsolatra képes tévék, és a Strategy Analytics elemzése szerint jelentős fejlődés várható idén ebben a szegmensben is. A kutatócég adatai alapján a harmadik negyedévben összesen 53 millió, a világhálóhoz kapcsolódni tudó tévés eszközt – okostévé, blu-ray lejátszó, játékkonzol, digitális médialejátszó – adtak el, az egész évben pedig várhatóan 221 milliót vásárolnak majd belőlük, 17 százalékkal többet, mint 2014-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.