Profiknak készült a Nokia szuperkamerája
Már a júliusi bemutatón is lehetett sejteni, hogy a Nokia nem az átlagos felhasználóknak szánja új kameráját, az OZO-t, ám a héten bejelentett 60 ezer dolláros ár egyértelművé tette, hogy a profi tartalomkészítők számítanak a fő célközönségnek. A gömb formájú eszköz 360 fokos felvételek készítésére alkalmas, amelyeket virtuálisvalóság- (VR) készüléken lehet megjeleníteni. A finn cég ezek szerint nem egyszerűen a filmiparba szeretne betörni, hanem egy új, a következő években az előrejelzések szerint igen látványosan fejlődő területen szerezne magának pozíciókat.
A Nokia elképzelése akár be is válhat, hiszen a nagy technológiai cégek sorra mutatják be saját VR-megoldásaikat. A Samsung Gear VR már néhány hete elérhető, és az első hírek szerint nagy a kereslet iránta. A dél-koreai gyártó bemutatott egy kimondottan erre az eszközre kifejlesztett böngészőt is, így speciális alkalmazás nélkül is megjeleníthetők a 3D-s vagy VR-tartalmak.
Évek óta dolgozik egy saját, kereskedelmi forgalmazásra is alkalmazás VR-eszközön a Facebook által felvásárolt Oculus is. A cég tervei szerint jövőre már meg lehet vásárolni az Oculus Riftet, ahogyan a Sony is arra készül, hogy piacra dobja a Project Morpheus eredményét, míg a HTC a Vive nevű készülékével akarja magához vonzani a fogyasztókat.
A Digi Capital tanácsadó cég előrejelzése szerint a közeljövőben robbanásszerű fejlődés várható a virtuális és kiterjesztettvalóság-szemüvegek, illetve az ezekhez az eszközökhöz kapcsolódó szolgáltatások piacán. A jövő évi hatmilliárd dollárról 2020-ra 150 milliárd dollárosra bővülhet ez a szegmens – áll a prognózisban –, és bár a készülékek meghatározó szerepet játszanak ebben, a kiegészítő megoldások is komoly bevételi lehetőséget ígérnek az időben reagáló vállalkozások számára.
