Több mint 15 ezer vevőre váró Renault-t hívnak vissza a kereskedésekből, hogy károsanyag-kibocsátásukat bemérjék, s az előírásoknak megfelelő szintre csökkentsék, további 700 ezer autójuknál pedig szoftveresen alakítják majd át ennek érdekében a motor vezérlését – ezt Ségolene Royal energiaügyi miniszter nyilatkozta kedden a francia RTL-nek. Az érintett modellek közül a Capturt nevezték meg. A felforrósodott, illetve a 17 fok alatti hőmérsékletnél a motor levegőellátási rendszere nem működik rendesen, ez okozza a túlzott nitrogén-oxid- és szén-dioxid-emissziót – magyarázta a miniszter, hozzátéve, hogy nem csak a Renault-nál tapasztaltak ilyen problémákat.
A nyomozók semmilyen olyan bizonyítékot sem találtak a Renault-nál másfél hete végzett házkutatásuk során, amely arra utalna, hogy a franciák bármilyen módon manipulálták volna dízelautóik károsanyag-kibocsátását. Ezt Thierry Koskas, a cég értékesítési igazgatója jelentette be még hétfőn, a kormány képviselőivel folytatott tárgyalásai után. A zárt ajtók mögötti megbeszélésen a Renault vezetői ismertették emissziócsökkentési elképzeléseiket a kormány illetékeseiből álló bizottság előtt. A konkrét terveket heteken belül kidolgozzák. Szükségük is lesz a gyors és hatékony munkára, mivel épp őket emelte ki Ségolene Royal, a környezetvédelmi ügyekben is eljáró miniszter negatív példaként a Volkswagen-botrányt követően elrendelt belső vizsgálata során, amelynek célja a franciaországi utakon futó járművek valós levegőszennyezési értékeinek meghatározása volt. A száz kijelölt modell vizsgálata még folyik, de a Renault már az elején megbukott, a teszteken és a forgalomban végzett mérések között kiugró különbségek adódtak. Koskas szerint ilyen eltérés általános minden autógyártónál, de csalásról szó sincsen, ahogy azt a cég gyáraiban és motorfejlesztőinél végzett január 7-ei házkutatás is bebizonyította – írja a Dow Jones.
A renomé helyreállítása azért is fontos a Renault számára, mert olyan – részben állami tulajdonú – cégről van szó, amely 63 százalékban dízelüzemű autókat értékesít az európai piacon, s eladásai nem túl jól alakulnak. Két nagy piacukon, Oroszországban és Dél-Amerikában esnek az eladások, az oroszoknál 38 százalékos visszaesést mértek tavaly, míg Argentínában és Brazíliában 15 százalékkal kevesebb autót adtak el. Kínai jelenlétük jelképesnek mondható. Az európai eladások egyelőre kompenzálni tudták az említett régiók gyenge teljesítményét, így a 2015-ös évet összességében 3,3 százalékos bővüléssel zárhatták a franciák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.