Újabb mérföldkőhöz érkezik Horvátország egyik legfontosabb autópályájának meghosszabbítása. A horvát autópályák üzemeltetéséért felelős vállalat, a HAC csütörtökön bejelentette, hogy kiírták az A1-s autópálya Rudin és Osojnik közötti két szakaszára vonatkozó pályázatokat, ami újabb lépés a Dubrovnikig tartó horvát autópálya befejezése felé.
Az Index.hr horvát hírportál cikke szerint a szóban forgó szakaszok
A Rudin és Slano közötti szakaszra összesen hét ajánlat érkezett. A legalacsonyabb árat az indiai Afcons Infrastructure Limited cég ajánlotta 240,6 millió euróval, míg a legdrágább ajánlat több mint 370 millió euró volt, és a török Dogus Insaat vállalat nyújtotta be. Az ajánlattevők között volt a Strabag, a Cengiz İnsaat, a China Road and Bridge Corporation, valamint két konzorcium is, az egyiket a Texo Molior vezetésével kínai és horvát cégek alkotják, a másikat az indiai Ashoka Buildcon és a svéd Serneke Group alkotja.
A Slano és Mravinjac közötti szakaszra öt ajánlat érkezett. A legalacsonyabb árat, 214,5 millió eurót itt is az Afcons Infrastructure Limited ajánlotta, a többi ajánlattevő a Strabag, a Cengiz Insaat, a China Road and Bridge Corporation, valamint a Texo Molior és a China Civil Engineereing Construction Corporation konzorciuma volt.
A Rudine és Osojnik közötti szakasz összesen 28 kilométer hosszú, ebből 19 kilométer alagutakban és viaduktokban halad, vagyis a terep műszaki kihívásokban gazdag. Ezt a 28 kilométert három alszakaszra osztották:
Az első szakasz a Rudine csomópontnál kezdődik, ahonnan az autópálya a Doli interregionális csomóponthoz vezet, amely kapcsolatot biztosít a Peljesac híddal, valamint a DC8 és DC237 állami utakkal. Az útvonal a Slano csomópont felé folytatódik, és többek között az 1674 méter hosszú Katina alagutat és az 1428 méteres Zabreze alagutat is magában foglalja.
A második szakaszon, Slano és a PUO Mravinjec között a lakott területektől való jókora távolság miatt nem terveznek közlekedési csomópontokat, de itt is nagy létesítmények építését tervezik, a Crvena greda alagutat (2419 méter) és a Debela ljut alagutat (1763 méter).
A következő lépések a beérkezett ajánlatok áttekintése és értékelése, valamint a gazdaságilag legelőnyösebb ajánlat kiválasztása lesz. Ezt követően kerülhet sor a szerződéskötésekre, az építési engedélyek beszerzésére és a tulajdonjogi és jogi viszonyok rendezése után a tervek szerint megkezdődhet az építkezés.
A fennmaradó szakaszok esetében, vagyis a PUO Mravinjec és Osojnik között, valamint Metkovic és a Peljesaci csomópont közötti szakaszok (beleértve a Peljesac és Duboka közötti gyorsforgalmi utat is) esetében jelenleg a környezeti hatástanulmány elkészítéséhez szükséges munkálatok zajlanak. A tanulmány elkészülte után folytatódhat a projektdokumentáció előkészítése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.