A szórólapok mellett internetes hirdetésekkel is toborozzák a magyar munkavállalókat a szlovákiai cégek, míg évekkel ezelőtt még fordított volt a helyzet. „Viszonylag új trendről van szó, 2015 második felében kezdődött, és az indította el, hogy már Szlovákiában sincs elegendő munkaerő” – magyarázta a Világgazdaságnak Ficza János, a Workania munkaerő-közvetítő PR-menedzsere. A munkanélküliség nagyon alacsony, a foglalkoztatási szint magas, és a szlovákiai munkavállalók szintén nagy arányban vándorolnak Nyugat-Európába. Magyarország a közelség és a jól képzett, tapasztalt munkavállalók miatt kézenfekvő a munkaerő pótlására.
Különösen Pozsony és Nyitra környéke több nagy autóipari beruházást is vonzott az elmúlt években, és 100-200 kilométeres körzetben kiépült egy jelentős beszállítói hálózat is, amely felszívta a helyi képzett és képzetlen munkaerőt. „Bár nem tudni, hogy a Jaguar új gyáráért folytatott éles versenyben mivel körözte le nemrég Magyarországot Szlovákia, de biztosan nem a rendelkezésre álló képzett munkaerővel” – mondta lapunknak Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Szövetség főtitkára.