Nagyot szakított a Csillagok háborúja (Star Wars) és a Jégvarázs (Frozen) sikerfilmekhez kapcsolódó játékfigurák és kellékek forgalmazásán a Hasbro. A cég az elemzők által várt 7 százalék helyett tíz százalékkal növelte második negyedéves árbevételét, amely így 879 millió dollárt tett ki. Árfolyamhatásoktól megtisztítottan 12 százalékos volt a plusz.
Nőtt az adózott nyereség is az egy évvel korábbihoz képest, mégpedig 25 százalékkal, 52,1 millió dollárra. A Hasbrónak bejött a Walt Disney-vel való együttműködés. A lányka kategóriában a felfrissített Disney Princess-kollekciót és Jégvarázs-babákat a szülők vitték, mint a cukrot: 35 százalékkal magasabb, 172 millió dolláros bevételhez segítve a Hasbrót, amely a babák forgalmazási jogait 2014-ben nyerte el a nagy rivális Matteltől. A fiú kategória ehhez képest szerény 4 százalékos pluszt produkált, 355 millió dolláros költéssel. Itt a Star Wars-figurák mellett a Nerf játék fegyverek vitték a prímet.
A Hasbo sikere megerősíti, hogy a gyártók többsége időben és jól reagált a megváltozó szokásokra, s nem igazolódtak be azok a félelmek, hogy az okostelefonokra letölthető videojátékok kiszorítják a hagyományos játékokat. Az NPD felmérése szerint tavaly az elmúlt tíz év legjobb eredményét mutatta fel a fizikai játékok piaca, amelynek forgalma 6,7 százalékkal bővült az Egyesült Államokban. A Mattel szerdán adja közre számait, ott kevesebb ok lesz az örömre. Bár a cég hatékonyabbá tette a működését, az ebből származó megtakarítás nem pótolja azt a kiesést, amelyet a Disney-licencek elvesztése jelent a számára. Ráadásul Barbie sincsen csúcsformában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.