Ahogy az M0-son 110 km/órára beállított tempóval halad az öt BMW M2-esből álló konvoj, gyorsan nyilvánvalóvá válik: közúton vezetni ezt az autót komolyabb önmegtartózatási feladatnak tekinthető. Mégiscsak egy 370 lóerős, hátsókerék-hajtású torpedóról van szó, amely nem akar komfortos túrakupé lenni, szellemi elődjeinek a két legendás „keménylegény”, a 2002 Turbo és az első M3-as tekinthető, meg persze a minimális darabszámban gyártott 1M Coupé. Ami viszont közútra a legtöbb vezetőnek sok, az pont versenypályára való – ezért a BMW az amerikai világpremier (AM 2016/6) után a Hungaroringre szervezte az újdonság kelet-közép-európai sajtóbemutatóját.
A pályát két részre bontották, az első szakasz a célvonaltól a Mansell-kanyarra vezető egyenesig tartott, majd a következő a sikántól a hátsó kis egyenesig. Bár a gyorsabb kanyarokban a szervezők bójákat helyeztek el a tempó lassítása miatt, így is nagy adrenalinfröccs volt az M2-est vezetni, az egyetlen kikötés annyi volt, hogy a DSC-rendszert nem lehetett kikapcsolni. Sport+ módban szerencsére az elektronikus póráz nem fojtja el csírájában a far fickándozását, viszont attól sem kell tartanunk, hogy egy hirtelen gázadás miatt a szalagkorlátban kötünk ki. A friss aszfalt miatt amúgy is annyira kapaszkodott az útba az M2-es, mintha karmokat növesztett volna, ehhez persze szükség volt a Michelin-abroncsokra is.
Érdekes tapasztalat volt, hogy a turbómotor bestiális nyomatéka miatt a pálya lassú részein (például sikán) a harmadik fokozat kifizetődőbb volt, mint a második. Egészen egyszerűen már közepes fordulattól olyan erővel húz a 3,0 literes sorhatos, hogy ha alacsonyabb fokozatba kapcsolunk, a tapadáshatáron egyensúlyozva időt vesztünk – persze most nem a profi versenyzőkről van szó. Tom Blomqvist DTM-pilótának ilyen problémái nem voltak: az egykori raliverenyző, Stig Blomqvist fiát még úgy is kihívás volt követni a Hungaroringen, hogy saját bevallása szerint az M2-es potenciáljának kétharmadát sem autózta ki. A gyorsabbak a célegyenesben 220 körüli sebességet értek el, majd satufék, visszaváltás kettőig, és egy brutális kigyorsítással folytatódik a kör.
S hogy mi a legjobb a BMW M2-esben azon túl, hogy elképesztően precíz és stabil? Turbómotor létére 7200-ig forog a sorhatos, a hangja egészen fülbemászó, és ha valaki áldoz 1 297 800 forintot a hétgangos DKG-váltóra, a vezérlés manuális módban hagyja tiltáson forogni a motort. Ha meghúzzuk a jobb oldali váltófület, egy hátbavágás kíséretében jön az újabb gyorsuláslöket. Ezek után mondja azt valaki, hogy egy sportkocsi csak kézi váltóval lehet ütős!
Ilyen volt: 2011–2012
Alig másfél évig gyártotta a BMW az 1 M Coupét, amelyből kicsivel több mint 6000 példány készült. A 3,0 literes, 340 lóerős modellt csak kézi váltóval gyártották.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.