Cégvilág

Megállíthatatlan a KFC

A kínaiak imádják a gyorséttermeket, ez tükröződik vissza a Yum Brands forgalmi adataiban. A Pizza Hut, a KFC és a Taco Bell márkákat felölelő amerikai csoport kínai éttermeinek forgalma 6 százalékkal emelkedett a második negyedévben, az ezt megelőző két negyedév 2-2 százalékos bővülési tempóját tehát fokozni tudták a kínai terjeszkedés során elkövetett ballépések és az élelmiszer-biztonsági botrányok ellenére is. A kínaiak a csirkére esküsznek, ezt kihasználva építette ki hálózatát a KFC. A cég már több mint ötezer egységet üzemeltet Kínában, ezzel a legnagyobb gyorséttermi láncnak számít. A pizzát azonban arrafelé nem annyira kultiválják: a Pizza Hut helyi – a KFC-nél jóval kisebb – hálózatának forgalma ugyanis 11 százalékot esett az áprilistól júniusig tartó időszakban. Ezalatt 1,59 milliárd dollárt hagytak a KFC–Pizza Hut–Taco Bell trió éttermeinek kasszájánál az éhes kínaiak. Azaz a cégcsoport kereken 3 milliárd dolláros negyedéves forgalmának több mint felét ők adták. Üzemi eredmény szintjén is kiválóan teljesít a távol-keleti divízió, hiszen a csoport 44 százalékkal 339 millió dollárra bővült profitjából 147 millió itt keletkezett. Azaz a gyorséttermi menükön Kínában sem kisebb a haszon, mint például az Egyesült Államokban.

Nem véletlen, hogy a Yum Brands ősszel kiszervezi és saját útjára engedi a kínai egységet. Az elemzői várakozásokat felülmúló eredményekre 4,6 százalékos erősödéssel reagált a Yum árfolyama. Ebben szerepe volt annak is, hogy Greg Creed vezérigazgató a McDonald’s mögött a világ második legnagyobb gyorsétteremláncának 2016-os nyereségnövekedésére vonatkozó korábbi becslését 12-ről 14 százalékra javította. A második negyedévben a Yum 373 egységgel bővítette hálózatát, ezek háromnegyedét feltörekvő piaci országokban hozták létre.

KFC
Kapcsolódó cikkek