BUX 51,373.39
+1.28%
BUMIX 4,294.9
+0.08%
CETOP20 2,302.76
0.00%
OTP 17,590
+1.76%
KPACK 8,700
-4.92%
0.00%
0.00%
+0.51%
+2.10%
ZWACK 16,600
-0.60%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,345
-1.47%
0.00%
+0.98%
0.00%
-2.31%
OPUS 227.5
+0.22%
-0.94%
-4.48%
+0.77%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,466
+1.31%
+1.28%
ALTEO 1,740
+1.75%
0.00%
+0.82%
EHEP 1,765
0.00%
-2.04%
-0.33%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
+0.12%
+4.65%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
0.00%
0.00%
-2.44%
0.00%
+0.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Megállíthatatlan a KFC

A kínaiak imádják a gyorséttermeket, ez tükröződik vissza a Yum Brands forgalmi adataiban. A Pizza Hut, a KFC és a Taco Bell márkákat felölelő amerikai csoport kínai éttermeinek forgalma 6 százalékkal emelkedett a második negyedévben, az ezt megelőző két negyedév 2-2 százalékos bővülési tempóját tehát fokozni tudták a kínai terjeszkedés során elkövetett ballépések és az élelmiszer-biztonsági botrányok ellenére is. A kínaiak a csirkére esküsznek, ezt kihasználva építette ki hálózatát a KFC. A cég már több mint ötezer egységet üzemeltet Kínában, ezzel a legnagyobb gyorséttermi láncnak számít. A pizzát azonban arrafelé nem annyira kultiválják: a Pizza Hut helyi – a KFC-nél jóval kisebb – hálózatának forgalma ugyanis 11 százalékot esett az áprilistól júniusig tartó időszakban. Ezalatt 1,59 milliárd dollárt hagytak a KFC–Pizza Hut–Taco Bell trió éttermeinek kasszájánál az éhes kínaiak. Azaz a cégcsoport kereken 3 milliárd dolláros negyedéves forgalmának több mint felét ők adták. Üzemi eredmény szintjén is kiválóan teljesít a távol-keleti divízió, hiszen a csoport 44 százalékkal 339 millió dollárra bővült profitjából 147 millió itt keletkezett. Azaz a gyorséttermi menükön Kínában sem kisebb a haszon, mint például az Egyesült Államokban.

Nem véletlen, hogy a Yum Brands ősszel kiszervezi és saját útjára engedi a kínai egységet. Az elemzői várakozásokat felülmúló eredményekre 4,6 százalékos erősödéssel reagált a Yum árfolyama. Ebben szerepe volt annak is, hogy Greg Creed vezérigazgató a McDonald’s mögött a világ második legnagyobb gyorsétteremláncának 2016-os nyereségnövekedésére vonatkozó korábbi becslését 12-ről 14 százalékra javította. A második negyedévben a Yum 373 egységgel bővítette hálózatát, ezek háromnegyedét feltörekvő piaci országokban hozták létre.

Kapcsolódó cikkek