A kínaiak imádják a gyorséttermeket, ez tükröződik vissza a Yum Brands forgalmi adataiban. A Pizza Hut, a KFC és a Taco Bell márkákat felölelő amerikai csoport kínai éttermeinek forgalma 6 százalékkal emelkedett a második negyedévben, az ezt megelőző két negyedév 2-2 százalékos bővülési tempóját tehát fokozni tudták a kínai terjeszkedés során elkövetett ballépések és az élelmiszer-biztonsági botrányok ellenére is. A kínaiak a csirkére esküsznek, ezt kihasználva építette ki hálózatát a KFC. A cég már több mint ötezer egységet üzemeltet Kínában, ezzel a legnagyobb gyorséttermi láncnak számít. A pizzát azonban arrafelé nem annyira kultiválják: a Pizza Hut helyi – a KFC-nél jóval kisebb – hálózatának forgalma ugyanis 11 százalékot esett az áprilistól júniusig tartó időszakban. Ezalatt 1,59 milliárd dollárt hagytak a KFC–Pizza Hut–Taco Bell trió éttermeinek kasszájánál az éhes kínaiak. Azaz a cégcsoport kereken 3 milliárd dolláros negyedéves forgalmának több mint felét ők adták. Üzemi eredmény szintjén is kiválóan teljesít a távol-keleti divízió, hiszen a csoport 44 százalékkal 339 millió dollárra bővült profitjából 147 millió itt keletkezett. Azaz a gyorséttermi menükön Kínában sem kisebb a haszon, mint például az Egyesült Államokban.
Nem véletlen, hogy a Yum Brands ősszel kiszervezi és saját útjára engedi a kínai egységet. Az elemzői várakozásokat felülmúló eredményekre 4,6 százalékos erősödéssel reagált a Yum árfolyama. Ebben szerepe volt annak is, hogy Greg Creed vezérigazgató a McDonald’s mögött a világ második legnagyobb gyorsétteremláncának 2016-os nyereségnövekedésére vonatkozó korábbi becslését 12-ről 14 százalékra javította. A második negyedévben a Yum 373 egységgel bővítette hálózatát, ezek háromnegyedét feltörekvő piaci országokban hozták létre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.