BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

VR-szemüveggel hódítanák meg a Z generációt

Az Alcatel is beállt azon telefongyártók sorába, amelyek virtuálisvalóság-szemüveget is kínálnak a felhasználóknak, a cég a Z generáció igényeit szeretné minél jobban kiszolgálni.

Újabb cég szállt be a virtuálisvalóság- (VR) eszközök piacán zajló versenybe, az Alcatel tegnap Budapesten mutatta be új csomagját, amely a már Barcelonában, a Mobile World Congressen leleplezett Idol 4-ből, illetve egy saját VR-szemüvegből áll. A társaság a Samsung által felvázolt utat követte, vagyis olyan konstrukciót hozott létre, amelyben a mobiltelefont kell elhelyezni egy speciális eszközben, és így lehet megnézni a virtuálisvalóság-tartalmakat, vagy éppen szórakozni a játékalkalmazásokkal. Parádi Attila, az Alcatel regionális menedzsere a cég tegnapi tájékoztatóján jelezte: ugrásszerűen megnőhet a VR-készülékeket használók száma, ahogy egyre nagyobb mennyiségben állítanak elő ezzel a technológiával fogyasztható tartalmat.

Az Alcatel is részt vesz például a Google Daydream kezdeményezésében, amelynek lényege, hogy egy olyan virtuálisvalóság-platformot hoznak létre, amelyben nemcsak a vállalat legtöbbet használt alkalmazásai, de egyéb applikációk is elérhetők lesznek. Parádi Attila hangsúlyozta, hogy az új okostelefont a Z generáció, vagyis a 16–25 év közöttiek igényeinek figyelembevételével alkották meg, így kiemelt figyelmet fordítottak a kijelzőre, a kamerára, valamint a hangzásra.

A virtuálisvalóság-megoldások fejlesztése azért is kiemelten fontos lehet a gyártók számára, mert a felnövő generáció körében a jelek szerint van igény az új technológiára.

A KutatóCentrum felmérése szerint a magyar fiatalok döntő többségének van elképzelése arról, hogy mi is az a VR, 54 százalékuk pedig hasznosnak tartja az alternatív valóságot megjelenítő eszközöket. A technikai újításokra nyitottabb férfiak és a VR-t már kipróbálók az átlagnál hasznosabbnak értékelik ezt a technológiát. Érdekes, hogy a kipróbálók már meglepően sokan vannak, a kutatás során megkérdezettek 17 százaléka jelezte, hogy korábban már szerzett tapasztalatokat a virtuálisvalóság-megoldások kapcsán.

Kérdés, hogy mennyire lehet majd eredményes az Alcatel VR-próbálkozása. A cégnél abban bíznak, hogy a kedvező árnak köszönhetően sokan vásárolják majd a terméket. A telefont, a virtuálisvalóság-szemüveget és egy fejhallgatót tartalmazó csomagot a jövő héten kezdik árusítani Európában és Magyarországon is, és az alapverzió 90 ezer forintért megvásárolható lesz. A szolgáltatók közül a Vodafone-nál lesz egyelőre elérhető a csomag, de a társaság tárgyal a többi mobilcéggel is.
A viszonylag alacsony ár ugyanakkor kompromisszumokkal is jár. Bár mindössze pár perc állt rendelkezésünkre, hogy kipróbáljuk az eszközt, az ennyi idő alatt is megállapítható volt, hogy a kezelhetőség területén még bőven van fejlődési lehetőség, ahogyan például talán egy nagyobb felbontású kijelző is jól jött volna, ha már eleve arra szánták az Idol 4-et, hogy virtuálisvalóság-tartalmakat nézzenek vele a felhasználók.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek