Cégvilág

VR-szemüveggel hódítanák meg a Z generációt

Az Alcatel is beállt azon telefongyártók sorába, amelyek virtuálisvalóság-szemüveget is kínálnak a felhasználóknak, a cég a Z generáció igényeit szeretné minél jobban kiszolgálni.

Újabb cég szállt be a virtuálisvalóság- (VR) eszközök piacán zajló versenybe, az Alcatel tegnap Budapesten mutatta be új csomagját, amely a már Barcelonában, a Mobile World Congressen leleplezett Idol 4-ből, illetve egy saját VR-szemüvegből áll. A társaság a Samsung által felvázolt utat követte, vagyis olyan konstrukciót hozott létre, amelyben a mobiltelefont kell elhelyezni egy speciális eszközben, és így lehet megnézni a virtuálisvalóság-tartalmakat, vagy éppen szórakozni a játékalkalmazásokkal. Parádi Attila, az Alcatel regionális menedzsere a cég tegnapi tájékoztatóján jelezte: ugrásszerűen megnőhet a VR-készülékeket használók száma, ahogy egyre nagyobb mennyiségben állítanak elő ezzel a technológiával fogyasztható tartalmat.

Az Alcatel is részt vesz például a Google Daydream kezdeményezésében, amelynek lényege, hogy egy olyan virtuálisvalóság-platformot hoznak létre, amelyben nemcsak a vállalat legtöbbet használt alkalmazásai, de egyéb applikációk is elérhetők lesznek. Parádi Attila hangsúlyozta, hogy az új okostelefont a Z generáció, vagyis a 16–25 év közöttiek igényeinek figyelembevételével alkották meg, így kiemelt figyelmet fordítottak a kijelzőre, a kamerára, valamint a hangzásra.

A virtuálisvalóság-megoldások fejlesztése azért is kiemelten fontos lehet a gyártók számára, mert a felnövő generáció körében a jelek szerint van igény az új technológiára.

A KutatóCentrum felmérése szerint a magyar fiatalok döntő többségének van elképzelése arról, hogy mi is az a VR, 54 százalékuk pedig hasznosnak tartja az alternatív valóságot megjelenítő eszközöket. A technikai újításokra nyitottabb férfiak és a VR-t már kipróbálók az átlagnál hasznosabbnak értékelik ezt a technológiát. Érdekes, hogy a kipróbálók már meglepően sokan vannak, a kutatás során megkérdezettek 17 százaléka jelezte, hogy korábban már szerzett tapasztalatokat a virtuálisvalóság-megoldások kapcsán.

Kérdés, hogy mennyire lehet majd eredményes az Alcatel VR-próbálkozása. A cégnél abban bíznak, hogy a kedvező árnak köszönhetően sokan vásárolják majd a terméket. A telefont, a virtuálisvalóság-szemüveget és egy fejhallgatót tartalmazó csomagot a jövő héten kezdik árusítani Európában és Magyarországon is, és az alapverzió 90 ezer forintért megvásárolható lesz. A szolgáltatók közül a Vodafone-nál lesz egyelőre elérhető a csomag, de a társaság tárgyal a többi mobilcéggel is.
A viszonylag alacsony ár ugyanakkor kompromisszumokkal is jár. Bár mindössze pár perc állt rendelkezésünkre, hogy kipróbáljuk az eszközt, az ennyi idő alatt is megállapítható volt, hogy a kezelhetőség területén még bőven van fejlődési lehetőség, ahogyan például talán egy nagyobb felbontású kijelző is jól jött volna, ha már eleve arra szánták az Idol 4-et, hogy virtuálisvalóság-tartalmakat nézzenek vele a felhasználók.

alcatel VR-szemüveg
Kapcsolódó cikkek