Elindította magyarországi platformját a Claim it. A brüsszeli székhelyű cég a légitársaságok járatainak törlése, késése, valamint túlfoglalása esetén felmerülő követelések kezelésére szakosodott – jelentette be a csütörtöki sajtótájékoztatón Ralph Pais, a Claim it alapító-vezérigazgatója. Ezzel a magyar légi utasoknak is lehetőségük lesz arra, hogy a cégen keresztül érvényesítsék követelésüket a légitársaságokkal szemben.
Az európai törvények szerint a három óránál többet késő, illetve a törölt vagy a túlfoglalt járatok utasai a jegy eredeti árától függetlenül fejenként 250, 400, illetve 600 euró pénzügyi kártérítésre jogosultak a repülőút hosszától függően. A kártérítés minden európai repülőtérről induló járatra, illetve az európai légitársaságok által üzemeltetett, európai repülőterekre érkező járatokra érvényes – mondta a vezérigazgató, aki szerint sokan nem ismerik a jogaikat, illetve azok, akik magánúton próbálnak eljárni saját érdekükben a légitársaságokkal szemben, csatát vesztenek.
A Claim it behajtja az utasok nevében a légitársaságoktól a jogos pénzügyi kártérítést. A cég sikerdíjas rendszerben működik, ennek mértéke a megszerzett kártérítés 25 százaléka. A cégnek általában sikerül megállapodnia a légitársasággal, ha a tárgyalás nem vezet eredményre, a bíróságon folytatják az eljárást. A légitársaságok általában tőlük független, rendkívüli körülményekre hivatkozva hárítják el a panaszokat – válaszolta lapunknak a vezérigazgató. Emellett a műszaki problémákkal is mentegetőznek, márpedig azzal nem bújhatnának ki a kártérítési kötelezettség alól, hogy a saját eszközeikkel valamilyen probléma adódott. Extrém időjárási körülmények, háborús helyzet, illetve be nem jelentett sztrájk miatt bekövetkezett, három órát meghaladó késések, túlfoglalás, törlés miatt viszont valóban nem lehet kártérítést igényelni.
A magyar jogszabályok alapján a károsultak az utazástól számított öt éven belül kérhetnek kártérítést – emelte ki Ralph Pais, aki a Világgazdaság érdeklődésére elmondta: az eljáráshoz az útlevélre, a jegy másolatára, illetve egy meghatalmazásra van szükség, a többi adatot a cég gyűjti be. Az utóbbi öt évben a számítások szerint mintegy 297 ezer magyar utazott azon a 2300 járaton, amelyek több mint három órát késtek, illetve amelyeket töröltek vagy túlfoglaltak. Ezen utasok 97 százaléka azonban még nem nyújtott be kártérítési igényt, így a nekik járó, ám még ki nem fizetett kártérítések teljes becsült összege 23 milliárd forint – emelte ki a vezérigazgató.
Ma már sok belga cég működik Magyarországon a pénzügyi, a mezőgazdasági és az élelmiszerszektorban, a Claim ithez hasonló még nincs – emelte ki Marie-France André, a Belga Királyság magyarországi nagykövete, aki szerint azért is időszerű egy ilyen vállalkozás megjelenése, mert az utóbbi időben megnőtt a turizmus Magyarország irányába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.