Cégvilág

Napos oldalra áll a Panasonic

A komplett zöld háztartás létrehozásának irányába tett újabb lépést a Tesla, amely az elektromos autók gyártása után most a lakások környezetbarát energiaellátására szövetkezett a Panasonickal

Szándéknyilatkozatban mélyítette el együttműködését a Tesla Motors és a japán Panasonic. Utóbbi olyan napelemcellákat és modulokat készít a 2017-ben termelésbe álló, a New York állambeli Buffalóban lévő üzemben, melyeket a Tesla az otthoni felhasználásra szánt Powerwall és Powerpack energiatároló rendszereibe tud majd integrálni. Buffalóban a Panasonic csupán albérlő lesz, hiszen a gyár eredeti tulajdonosa a Teslával épp fúzióra készülő SolarCity. Az ügylet feltétele egyébként az, hogy a Tesla sikeresen fel tudja vásárolni a résztulajdonában lévő SolarCity napelemgyártót. Erről az érintett két cég részvényesei november 17-én döntenek, a Tesla még azelőtt felvázolja az egyesüléssel létrejövő új cég jövőjét és feladatait. a Tesla alapító-vezérigazgatójának lehengerlő stílusát ismerve könnyen elképzelhető, hogy végül egyszerű formalitássá silányodik a szavazás. Már csak azért is, mert Musk a SolarCity pénzügyi vezetője is egy személyben, s a Tesla 7 fős igazgatóságából csupán egyetlen tagot nem fűz semmilyen közeli viszony a SolarCityhez.

A Panasonic és a Tesla kapcsolata nem új keletű, hiszen partnerek a Nevadában 5 milliárd dolláros közös beruházásban épülő Gigafactoryban is, amely a többi között az elektromosautó-gyártó első, tízmillió forintnyi összegért kínált családi modelljéhez, a 2017 végén piacra kerülő Model 3-hoz gyártja majd a strapabíró akkumulátorokat. A partnerség egyben segíti Panasonic stratégiaváltását, mely szerint a szórakoztató elektronikai termékek gyártásáról ismert cégcsoport inkább a magasabb profittal kecsegtető autóipari információs rendszerek és az akkumulátorok gyártására helyezné át a hangsúlyt. Nem véletlen, hogy a hír nyomán a Panasonic részvényárfolyama 2,5 százalékot erősödött Tokióban. A Tesláról ez nem mondható el, a kurzus a múlt héten 1,9 százalékot gyengült, s az év eleje óta 18 százalékos veszteséget hozott össze a cég a tőzsdén – írja a Bloomberg.

A cég Európa legnagyobb autópiacán, Németországban is kihúzta a gyufát. „Ne reklámozzák az önvezető funkciót a Tesla Model S hirdetéseinél” – erre szólította fel az elektromosautó-gyártót levelében Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter. Érvelése szerint az amerikai cég az Autopilot rendszer népszerűsítésével azt a téves képzetet kelti a Tesla-tulajdonosokban, hogy a szoftver teljeskörűen helyettesíteni tudja őket, holott ez nem igaz. Dobrindt kezdeményezésére a tárca alá tartozó szövetségi közlekedési hatóság (KBA) levélben fordult a német Tesla-tulajdonosokhoz, figyelmeztetve őket a felelősségükre. Levelet írtak a cégnek is, amelyben a félreértések elkerülése és a túlzott várakozások lehűtése érdekében azt javasolják, hogy magát az Autopilot nevet se nagyon emlegessék a hirdetéseikben, s a legjobb az lenne, ha átkeresztelnék az egészet. A Tesla szóvivője révén reagált, emlékeztetve arra, hogy az Autopilot a vezetővel együttműködő, annak dolgát megkönnyítő asszisztensként látja el feladatát, ahogy ez a leírásban is szerepel. Utalt arra, hogy egy hasonló rendszer, a repülőgépek robotpilótája már évtizedek óta sikeresen működik. Az Autopilot nem helyettesíti, hanem tehermentesíti a sofőrt, miközben magasabb szintre emeli a vezetésbiztonságot – húzzák alá. Az a Reuters híréből nem derült ki, hogy a cég a kérésre változtat-e a kifogásolt hirdetésein.

Panasonic energia Tesla
Kapcsolódó cikkek