A világ nagy olajcégei sorra igazítják hozzá stratégiájukat az alacsony nyersolajárakhoz, de közülük a Mol döntött a leghatározottabb váltásról a The Wall Street Journal szerint.

Az amerikai lap úgy véli, hogy a magyarországi központú csoport lépése igen jól szemlélteti azt is, miként változik meg a nagy olajcégek környezete. Természetesen léptek a szakma óriásai is, például a Royal Dutch Shell, az Exxon Mobil, a BP vagy az állami Saudi Aramco is. Miközben például az utóbbi mögött álló Szaúd-Arábia az OPEC befolyásos tagjaként az energiaár-növelő erőfeszítések élére állt, addig az olajcégek igyekeznek nagyobb keresletet generálni termékeiknek. Egyre több pénzt fektetnek a petrolkémiába, több gázt hoznak fel, leszorítják a költségeiket, és megjelennek az alternatív energiák, például a piacán.

A Mol azonban teljesen újragondolta eddigi tevékenységét, amely a motorüzemanyagok előállítására összpontosított. Nemcsak az alacsony olajárak esetleges fennmaradását, hanem a benzin és a dízel iránti kereslet lassú csökkenését is feltételezte, amikor teljes lendülettel a petrolkémia felé fordult. „Bár megmarad az üzemanyag iránti kereslet, de az igények pangására, 2030 után pedig az esésére számítunk Kelet-Európában” – idézi a lap Simola Józsefet, a csoport pénzügyi vezetőjét. A Mol végcélként a mindennapokban használt, illetve a magas hozzáadott értékű műanyag termékek majdani előállítására készül, amelyek iránt egyre erősebb keresletre számít.